Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 13 januari 2015

Tittade lite närmre

i årets första Allt om mat.
Tidningen som varit min ständiga följeslagare i många, många år.
Jag föll direkt för en mustig gryta med fläskytterfilé, chorizo och grönsaker. Enkel och perfekt att göra i förväg.
Till den kunde man servera brytbullar med bacon och cheddarost.
Visst låter det som en helg grej.


Eller varför inte testa denna vackra marmelad. 
Apelsinerna är ju så fina just nu och med en gnutta whisky kan det kanske t.o.m bli en
 "i stället för en blomma present"


Åhhh nu blir jag så sugen på att testa allt på en gång.

Förresten, när vi var i stugan bjöd storebrors flickvän på en helt underbar efterrätt.
Jag har en bild i mobilen så jag berättar mer i morgon. 

Nu ska jag trotsa vädret. Klä mig varmt och gå ut på en lång promenad i regnrusket.
Tyra har tittat på mig flera gånger, liksom som om hon tänker som jag. Hua mig!!
Efter morgonpromenaden har Tyra inte varit ute. Hon har skällt att hon vill ut men, när jag öppnar ytterdörren tittar hon bara ut och vänder in till värmen framför köksspisen.

Tjingeling!!!





2 kommentarer:

  1. Nyfiken på den där grytan...
    Gillar verkligen grytor!!!
    Är det jobbigt för dig att visa receptet?
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Det är kul med inspirationen man kan få ut ur matmagasinen. Själv har jag lantlif mat & vin som jag får massor av inspiration av

    Kram Kajsa

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina