Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 13 januari 2015

Årets första "vänner emellan"

Hej vännen!
Ibland känns du så nära, som nu. Det känns som om du sitter mitt emot mig och bara väntar på att få läsa mina rader.
I dag är jag lite sprallig.
Vi har under 61 tisdagar publicerat ett tema som sedan fotograferats och visats upp söndagen efter.
Ofta har det känts som en omöjlig uppgift, jag vill att det ska bli precis som jag tänkt mig, att min plan ska klaffa och bilder bli tokskarp direkt.
Haha!!!!
När jag tittar tillbaks på dem kan jag se en utveckling och det var ju det som var vår första tanke då vi startade utmaningen.
Alla gör så gott de kan, och alla bilder räknas.
I dag ska vi inte bara publicera ett nytt tema, utan i dag har vi även en ny logga.



Visst är den fin.
Nu till veckans tema som är bakgrund.

❤️
Mina planer om fotograferandet varierar ständigt. Ibland är jag nöjd med de bilder jag klarar av att ta, nöjd med mina objektiv och nöjd med att jag bara använder de manuella inställningarna. Nöjd med befintligt ljus och nöjd med min lilla kunskap om kamerans oändliga förmåga.
Men,
 hihi, alltid kommer det ett men.
Ibland vill jag så mycket mera, dagar då kameran och jag är bästaste vänner. Dagar då jag får till det med ljus och skuggor.
 Slutartid och bländartal.
Eftersom jag har lovat mig själv att göra kul saker så tänker jag utmana mig.
Fundera ut bilder jag vill ta och verkligen inte ge mig förrän det blivit så som jag vill.
Jag har kommit på att en fin liten bok ska få följa med på min fotoresa. Där ska jag skriva upp
regler och annat som jag lätt glömmer bort eller blandar ihop. Fram till nu har jag retat mig på att jag ständigt måste läsa om och om igen, hur det nu skulle vara.
Varför uppfinna hjulet en gång till.
❤️

Nu vänner, greppa kameran leta upp ditt motiv och foto din "bild" av en bakgrund.
På söndag publicerar du, klickar på den lilla grodan hos Maria och länkar till oss båda.
Lycka till!


4 kommentarer:

  1. Spännande tema!
    Jag fotar inte så mycket längre, främst för att jag inte känner att jag får till det. Men det är ju bara övning övning övning som gäller! Och så vill jag ha ett nytt objektiv, men där sätter plånboken stopp. Så era utmaningar är verkligen bra så jag lockas att ta fram kameran och fundera på ett bra motiv och utmana mig själv med inställningar. Så tack!
    Och fin logga!!!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Så roligt att ni orkar fortsätta med fotoutmaningen! Fin logga!
    Nu ska jag tänka bakgrund några dagar!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Och vilken fin logga! :)
    Jag har ingen fin kamera och mina foton är inga mästerverk, har inga direkta finesser och innehåller inga tekniska svårigheter. Men jag tycker ändå att det är kul! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  4. Det är roligt att vara med i utmaningar, jag måste lägga lite band på mig här i bloggvärlden och jag håller kvar er för ni har så roliga och kluriga teman och varannan vecka är bra intervall:)

    Men för mig får det också bli lite mer avslappnat vad gäller själva fotograferandet, precis som Jennica skriver. Den senaste tiden har jag t o m kört på med mobilen! Men ibland lånar jag fortfarande dotterns systemkamera, men kör på autoläge. Och så har jag vår lilla kompaktkamera också ...

    Ha en fin helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina