Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 28 februari 2015

Underbaraste Matilda

Hej min vän!
I förmiddags satt jag och funderade lite på vårt tema " I fokus" 
Jag hade redan valt och fotograferat mitt tänk men, om inte, borde det bli
Handboll.

Finns det något annat som står så mycket i fokus som just handboll i vår familj?
Kanske mjölk eller om brödet är slut?
 Hur dags träningen börjar eller när vi ska äta.
Tror inte det?
I går tittade vi på lillebrors träning, i dag spelade storebror match,( förlust, tyvärr)
och i morgon spelar lillebror borta mot Eslöv.


Kusin Matilda började spela handboll i höstas. 
Hon är försiktig och har valt att ta till sig handbollen på sitt sätt.
Hon har ett hej dundrandes jävlar anamma.
Hon har studerat spelet, provat sig fram och hela tiden hävdat
 " mamma och pappa jag gör som jag vill. Tjata inte på mig."

I dag har hon spelat mot Tomelilla och hon gjorde tre mål.
Hon är glad, vi är glada och det är galet men jag blir tårögd.
Min goa Tildisen.
"Heja di blåe"
Du har visat att trägen vinner, du klarade det själv.
Handboll är en lagsport, alla behövs och det är såklart en glädje för hela laget när det går bra men, Tildisen idag hejar vi på dig.

Nu lite mello och en gosig filt i soffan.
See you!!!



2 kommentarer:

  1. Det är härligt med alla som brinner för något! Jag förstår dina tårar i ögonen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är väl härligt att göra det på sitt vis. Det är inte lönt att puscha när de inte är mottagliga. Vår dotter har på egen begäran börjat gymma. Det är underbart. Äntligen vill hon själv och tycker det är kul. Ha en fin söndag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina