Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 29 juli 2013

Byta jobb!

Jag hörde på radion......



Var femte person funderar på att byta jobb. 
Var femte, det är mycket tycker jag. 
Det är under semester månaderna som dessa tankar dyker upp.
Vi kopplar av och får mer tid till eftertanke, vi funderar över framtiden och över vad som är viktigt och vad vi egentligen borde göra med vår dyrbara tid.

Jag är en av dessa fem.
Jag trivs med mitt arbete som förskollärare.
Jag älskar att utmana och utmanas av trotsiga, kloka, varma och gosiga barn.
Det finns inget arbete där man blir så väl omhändertagen som bland barn.
Hur många av er får en kram så fort ni öppnat dörren på jobb?
Ändå cirkulerar tankar om att förändra min vardag. Kanske skulle jag göra något annat, något helt annat.
Byta bransch och utvecklas inom något helt annat.
Jag måste arbeta med människor eller i alla fall med något som främjar människor. Jag vill hjälpa, stötta och förbättra.
Jag hade ett långt bra samtal med min syster om just detta.
Hon satte griller i mitt huvud som fått mina tankar att kliva ännu ett steg framåt.
" Du har alltid jobbat med människor, är det inte dags att du jobbar för dem i stället"
"Du har enorma erfarenheter och är grym på utveckling."

Hur tänker du?
Har du hittat arbetet som du kommer att trivas med resten av ditt yrkes samma liv?

Tjingeling!



5 kommentarer:

  1. Jag tillhör absolut en av de femte som funderar. Jag är ju iva sjuksköterska, men har precis bytt jobb och jobbar i Kommunen, ett steg, men vet inte om det är sjuksköterska jag ska vara, får fundera lite till.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Oj vilka spännande tankar du verkar gå med! De vill jag veta mer om. Och ja, hur mina tankar snurrar när det gäller jobb vet du ju. Jag vill nästan alltid något annat :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag alltid strävar efter något annat, vilket visat sig för jag har jobbat på många olika arbetsplatser. Men just nu trivs jag ypperligt där jag jobbar och funderar faktiskt inte i de banorna. Om du funderar så pass mycket på det tycker jag du ska fortsätta och utveckla dom tankarna. Annars kommer du ångra dig. Så har jag alltid tänkt och det har lett till något bra. Lycka till, det fixar du!

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Hej min vän!
    Jo men visst händer det att jag vill byta jobb. Bara få testa på något helt annat än det som jag är utbildad till. Jag älskar sannerligen att åka iväg till min förskola och få lyssna på de små som jag vistas med dagarna i ända. Att få höra allt klokt som kommer fram. Att utmanas, förundras och få utvecklas tillsammans med mina underbara kollegor är en riktig gåva. Samtidigt så har jag andra drömmar i livet. Skulle ex gärna få jobba med blommor, skriva en bok, åka runt och fotografera, åka jorden runt, ha ett litet fikaställe där jag får baka mumsiga pajer och annat gott, jobba som idrottslärare, bli massör.....mm mm mm. Ja, du förstår min lista tar liksom aldrig slut!!!

    Vi får väl se vart livet leder mig .....

    Hoppas att du har det underbart där du befinner dig. Själv ska jag ta itu med min strykhög när det ändå regnar. Lika bra att få det gjort.

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. Ja, det är många tankar som får tid att dyka upp i huvudet när man är ledig. Ibland är jag ju inte helt nöjd med mitt jobb, men jag kan inte riktigt komma på något annat som jag hellre skulle vilja jobba med (om det inte vore rena önskejobb, typ professionell pysslare åt Panduro, vilket ju aldrig lär hända) De flesta jobb har ju sina nackdelar. Däremot kan jag ibland känna att jag vill byta arbetsplats och prova något nytt, vi får se hur det blir med det...

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina