Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 30 juli 2013

Godmorgon!
I dag är det mulet och det väntas regn :(
Jag som skulle.......
Nej jag kan inte klaga alls.
Vi har verkligen haft underbart väder och fler taget av dagarna har tillbringats vid badbryggan.
Har vi inte varit där så har det blivit ett par vändor till hoppeberget.

Framför allt lillebror är alltid på väg till ännu ett dopp.



Vår brygga ligger i en vik som är ganska skyddad från båtfolk och kanotister. 
Jag är en badkruka det är bara att erkänna, men denna sommaren har jag faktiskt badat massor. Både för att det varit så varmt men även för att jag bestämt mig för att faktiskt ta steget.
Det är så skönt efteråt att det är värt att frysa en liten, liten stund.


Nakenbad eller att visa sig utan kläder på badhus och annat är inte min grej men att klä av sig här och ta ett dopp trots att jag inte tänkt det kändes hur naturligt som helst.
Det är ju bara vi, ekorrarna och gäddorna.


Idag är det tisdag och dags för temat i "vänner emellan"
Jag vet inte hur vi tänkte men här kommer det......

Min kära

Hoppas vi ses på söndag.
Vill du veta mer om utmaningen klicka på kameran till höger.

Nu ska jag plocka ut en hallon och blåbärs paj ur ugnen och locka ner arbetarna på lite fika.
Maken och hans pappa försvann upp på vinden när det trista vädret drog in.
P säger att det är avkoppling för honom, jag förstår honom inte men vad gör väl det.

Kram Kristina.

6 kommentarer:

  1. Jag badar gärna i sjön när vi är ute med båten. Då alltid naken, för det är ju bara jag och maken. Det är så trist att sitta i solen i blöta kläder sen.

    Denna sommar har dessutom lockat till mycket bad.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig idyll ni har! Underbart!

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  3. Ja ibland måste man kanske bara ta steget. Tro det eller ej men jag tror att jag kommer att ha lite marginal till publiceringen av temat denna gången ;)
    Ha det fortsatt fint!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. mmm låter så där riktigt sommarhärligt. Njutbart. Kram

    SvaraRadera
  5. Min yngsta son älskar hopptorn, han är galen i dem :-)

    Över vädret skall vi inte klaga. Vi har haft kalasväder så länge nu. Lite regn behövs :-)

    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Hihi! Vilken härlig bild på din våghalsighet! ;) Härligt att ni har det så bra. Kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina