Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 7 augusti 2012

Ett glas vin eller två....

.

Coppertino, ett gott prisvänligt vin från Italien. Behöver luftas lite men sen mmmmmmmm
Semester betyder ofta god mat, grilla med vänner, prova någon ny rätt, äta länge och för mycket....... Jag dricker gärna vin, men har absolut ingen vin kunskap. Tycker om lite fylligare sorter med mycket eftersmak. Färgen skall vara mörk och varm och gärna ha en smak av fat.
Maken kan gå länge och läsa om de olika vinerna, jämföra och prova nytt. Jag hänger på som smakpanel. Min svåger är en hejare på vin. Går kurser och har planterat egna vinrankor. Ibland lyssnar jag när svågrarna pratar vin men, nej jag är inte sugen på att lära mig, de klarar det så bra


Makens semester favoriter 2012

Perez Cruz och en trogen Rioja, Navajas

I dag är det visst en inne dag.  Storebror är hos en kompis, lillebror har fastnat i playmo världen och maken är på jobb. Hum jag som hade tänkt hålla till på trädäcket. Plocka fram målarburken och måla en bänk och en spegel, luka rabatter och lyssna på sommarprataren i en solstol. Tur att det finns pyssel att ta till även inomhus.

Ses sen!
Kram

6 kommentarer:

  1. Än en gång känner jag en gemensakp med dig. Har precis din vinsmak då det gäller rött!! Min favoritdruva är Shiraz, men jag gillar även mycket annat. Min man är som din........:)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Bra med lite vintips också! Ja nog kan man sysselsätta sig både inomhus och utomhus. Alltid något som skall göras.
    Angående USA: Jag tycker man ska vara borta tre veckor. Det är lagom. På grund av tidsomställningen och att man kanske inte gör en sådan resa flera gånger kan man lika bra passa på att stanna lite längre.
    Vår resa gick med biljetter, mat, boende och shopping på ca 100 tusen. (sista räkningen har inte kommit...)
    Jag kan verkligen rekommendera Florida! Hyr bil och res runt. Key West - ett måste, Everglades likaså. Miami, bara för att ha varit där. New York är häftigt, men jag är inte riktigt storstads människa, men absolut värt ett besök, Frihetsgudinnan, Empirestate building, storsa omkring, ta en guidad tur i buss. Washington räcker med en dag om man inte är väldigt intresserad av USAs historia.
    Det kommer lite mer om vår resa och är det något speciellt du undrar så bara fråga!
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag dricker inte vin, ja inte alkohol över huvudtaget, så jag kan inte uttala mig.. men jag är en riktig kännare på coca cola, och kan känna smakskillnad på denna dryck fastän det bara är olika flaskor inte olika märken..

    Min lurvige kompis är min pappas hund så jag passar honom ibland. Det är en tibetansk terrier och mycket charmant!

    SvaraRadera
  4. Kryddigt och mustigt passar mig bäst. Anders försöker få mig att gilla lite lättare viner men jag återkommer alltid till de tyngre. Både ett fint Barollo och ett lite dyrare Amarone lyxar vi till med ibland.

    Fina foto i dag, du börjar bli riktigt duktig!
    Har bestämt mig för att ta tag i mitt eget fotograferande och gå en kurs. Har kollat upp Folkuniversitetet, studiefrämjandet och även en privatfotograf. Du har kanske något att rekommendera?
    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. :) När det gäller vin har jag ingenting mer att säga än att jag gillar rödvinssås och gärna använder vitt vin i fisksoppa. Dricker det inte alls, med andra ord.

    Måste läsa ikapp, men hinner inte idag. Hoppas att du har en fin sommar! Ville bara komma "förbi" och säga hej. Kram.

    SvaraRadera
  6. Semester lunk med god mat och vin är underbart, inne eller ute.. spelar ingen roll. Njut!!!
    Själv har jag börjat jobba...hade gärna varit ledig längre ;)

    ha det gott.

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina