Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 3 juli 2012

Sällskap vid datorn

Godmorgon min vän! Tröttheten sitter i och jag har värk i kroppen. Det är egentligen ingenting jag vill skriva om här, men eftersom detta är ett öppet forum så kanske ni sitter inne med bra tips. Jag har pratat med min doktor, ska ta några prover och har en undersökningstid inbokad. Eftersom jag är stresskänslig oroar jag mig såklart över om jag inte varit rädd om mig, men det är inte alltid lätt att veta i förväg. Våren har varit tuff, hösten ser spännande ut, sommar och semester stundar med allt vad det innebär........ ja, nu är tiden bokad, bara det känns bättre.

Som ni vet bor jag i en gammal Skånelänga. Min datorhöra ligger bredvid köket i ett rum som tidigare var pannrum/tvättstuga. Efter renovering flyttades pannan och tvättmaskinen/torktumlare åkte ut i lilla badrummet. 
Här i min datorvrå är det mysigt att sitta, med närhet både till kök, vardagsrum och till storebrors rum. Väggarna är vita, skrivbordet likaså, jag har en stor härlig stol och på golvet ligger en tjock rya. På väggen snett ovanför datorn sitter en stor ful vattenmätare. Den går inte att flytta så det är bara att gilla läget med den stora klumpen, de fula rören och göra något bra av det. Efter mycket funderande stod det klart att det var en fågelholk som skulle dölja vattenmätaren. Jag skissade på en ritning och maken snickrade snabbt ihop denna fina lilla bostad. Det var ett tag sedan men jag har glömt att visa :)

I holken bor det gyllesparvar som Maria sytt till mig.



När storebror klippte gräset råkade han knäcka en bit trollhassel.  Den passade bra att hänga fast i det ena röret. Några av fåglarna flög genast dit.

En liten text på ett fint papper. Enkelt och dekorativt.
Tänk vad lite pyssel det behövs för att ändra myskänslan i ett rum.

Nu är det drygt en timme sedan jag pratade med min doktor. Jag är redan mindre trött och känner mig inte lika orolig längre. Nu ska jag ta tag i dagen.

Ha en fin fin tisdag. Det är du värd.
De varmaste kramar
Kristina

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att du blir bättre snart. Jag blev faktiskt lite ledsen när jag läste om hur du mår...tycker så synd om dig. Skickar här en superstor krya på dig kram från Småland till Skåne.

    Vad läckert och stilfullt du har det i din lilla vrå. Bra grej det där med holken....och ibland blir det tokiga riktigt bra(tänker på kvisten som bröts men som snabbt hittade ny bra plats)

    Sköt om dig nu Goa du....jag tänker på dig!
    Kraaaaaaaaaaaam Veronica

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre idag! Vad härligt att ha en egen liten skrivhörna. Kram på dig!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina