Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 12 april 2012

Yoga

Hej min vän! Hoppas du haft en skön torsdag. det känns som om det varit vår i luften i alla fall hos oss i skåneland. Jag har inte varit direkt ute, men släppt ut hundis några gånger och andats frisk luft. Jag är så van att vara ute i mitt jobb, att det kryper i mig nu. Min förkylning vill inte ge med sig och nu har jag feber igen. Suck! Har blivit lovad massage senare i kväll och lillebror skämde nyss bort mig med en skalad apelsin 


Denna fina bok köpte jag på bokrean. Yoga för dig över 40.......
Jag som aldrig  yogat förr tänkte att ja, det kan nog vara något för mig. Jag har en tid känt mig stel och tänkte, varför inte. Jag bestämde mig för att yoga varje dag, i alla fall en liten stund. Det kan vara det lilla som gör det. Vissa dagar har jag gjort mera, andra har jag bara gjort avslappnings övningarna. Jag känner mig inte som fröken smidig, men jag orkar mera nu än från början. Vissa övningar verkar helt omöjliga, men det får tiden utvisa.


Typ denna :)



I dag på Malous efter tio pratade de om träning och träningslitteratur. My good vilken uppsjö böcker det finns.
I programmet rekommenderades böcker med lite text och många bilder. De pratade även om tränings DVD.
Har du provat det?
Boken jag köpte har många fina bilder med text under, men även mycket tänkvärd läsning. Vilket jag uppskattar :)

Nu väntar sängen...............

Se you!



5 kommentarer:

  1. Vad duktigt av dig att träna hemma. Jag tycker att det är jättesvårt att komma mig för att träna hemma utan går faktiskt hellre på gymet eller på gruppträning. Jag har testat yoga men tycker att det är rätt knepigt med balansen. Till slut vet jag knappt vad som är upp och ner när jag ligger på rygg.

    Hoppas förkylningen ger med sig och att du blir pigg till helgen.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Men du, vad är det för en tråkig bacill? Hoppas att den försvinner till helgen. Du är ju superduktig som tränar varje dag där hemma. I min bokhylla finns det en yogadvd och en pilatesdvd men det var länge sedan de användes. Yoga som träningsform tycker jag annars är toppen. Inte så lätt men väldigt behagligt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Kristina, kanske ska du besöka farbror doktorn nu?

    Jag har kommit igång med stavgång tre gånger i vecka á 1 tim 15 min. Något jag är glad för, det var minst sagt svårt att komma igång.

    Jag har nästa allt här hemma. Träningsdvd, wii fitness med platta, hantlar, gummiband, böcker om att träna böcker om löpning m.m,
    Använder inget av allt detta. Det där med att träna hemma tycker jag är svårt. Sorgligt men sant.

    Hoppas att Yogan skall vara bra för dig och att du till sist klurar ut de där svåra övningarna :-)

    Krya på dig.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att man kan börja med lite enklare positioner först! ;-D Jag har haft en chef som även var yogainstruktör, så hon brukade köra lite enklare övningar när vi hade långa möten. Både skönt och underhållande att se sina kollegor stretcha ut..

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina