Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 13 december 2011

Lucia, hon kommer med ljusen, lucia.....


Tänk om bara elva nätter är det jul. Tror du att snön kommer att ligga vit på taken och att träden är så vackert frostiga som förra året. Jag har ropat och ropat efter farbror rim frost och kung vinter, men ack nej det är bara gumman tö som stryker omkring här i Skåne land.



Förra julens utsikt från mitt köksfönster i stugan.
                                                              

I dag har jag som så många andra firat lucia. Först med barnen framför tv:n i morse och sedan på förskolan tillsammans med barn och föräldrar. Lucia är en mysig högtid tycker jag. Ljusen, glittret, de vackra strutarna och tomte gubbarna som livar upp lite. Fika med nära och kära, prat om julklappar, traditioner och julfix.
Nu känner jag att mina julkänslor börjar ta form.

Kram Kristina





6 kommentarer:

  1. Åh jag älskar Luciadagen!

    Lucia lyser upp mörkret, med gossar, tärnor och tomtar!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Njöt också av Lucia vid tv:n. Så mysigt att lyssna till de välbekanta sångerna.

    Jag som ber till alla goda makter att Kung Bore håller sig borta fr Sörmland med omnejd :D. Måhända att jag kan acceptera att Farbror Rimfrost gör en påhälsning, precis över julhelgen. Tror det är första gången som jag verkligen kan njuta till fullo av den gröna, men dock så gråa vintern. Tar tillvara de solglimtar vi får.

    Förstår av sonen att Lund haft riktigt sk*tväder. Han säger det regnar o blåser jämt! Och han njuter av vårt väder här hemma ;).

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Nej, det börjar kännas som om det inte blir någon vit jul i år. Efter de två senaste åren är det nästan svårt att minnas att de flesta jular inte brukar vara vita. Din bild från förra året är bländande vacker.

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker bild och vilken vacker jul. Detta år tror jag bestämt att dte blir barmark :-(

    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  5. Hahaha, nä tatuering är nog det sista jag skulle utsätta min kropp för!
    kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina