Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 17 april 2011

I bland försvinner helgen

i ett ögonblink men vid andra tillfällen hinner man med hur mycket som helst.
Egentligen inte så konstigt, det är väl så livet ser ut i stort :)



Lillebrors underbara saltdegs tupp har satt sig tillrätta i en kökskruka. Anno 2005, tror jag :)

Jag åkte på världens förkylning i torsdags så egentligen borde detta varit en botten helg. Jag har nog aldrig snorat och snutit mig så mycket tidigare. Rösten är sexigt grötig och klädseln har mestadels bestått av nattlinne, ulltofflor och morgonrock.

I fredags åkte lillebror till Alingsås på handbollscup. Första gången han sover borta utan oss eller mormor, morfar :) Han har sett så fram emot detta och vi hoppas att det ger mersmak. Det är nyttigt att komma hemifrån, ta ansvar för sig själv och hitta sin personlighet. Hade telefonkontakt med honom igår kväll och allt var bra. De har gått till B slutspel och får äta i en stor, stor matsal. Fast discot som han hade sett så framemot får vänta till nästa år. Suck! Det är inte lätt att vara liten :(
Storebror har spelat skånemästerskap och vi var med och hejade, eller kraxade. Tyvärr gick de inte vidare men de vann mot Lugi. Det kändes lika viktigt som ett guld i hela mästerskapet. Killarna var så lyckliga efter slutsignalen. Dansade runt och kramades länge, länge. Jag torkade en liten mamma tår från min kind och njöt av deras glädje.

Väl hemma kröp jag ihop i soffan med en sköna hem :) Maken grillade gott vildsvinskött som vi åt tillsammans med en underbar sallad med haloumiost, jordgubbar och marchesallad.
Två filmer avverkades och sedan spelade vi tv spel med storebror halva natten. Haha vad kassa vi var. Maken och jag turades om att förnedra oss allt medan sonen tog poäng efter poäng. Massa gos tankades och visst, vi njöt av att bara ha ett barn hemma.

Nu är killarna och fiskar och jag hänger här framför datorn. Kanske blir det en runda med hunden men först en dusch och mental pepping om att jag snart mår prima.

Har dessutom ett par hönor att sy och ett hem som vill bli lite påskpyntat.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Grilla vildsvin... Det vore kanske något?! Det låter som att förra helgen var härlig. Hoppas att påsken har varit likaså!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina