Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 21 mars 2010

Underbara Söndag


Min fina blivande nioåring som surar över att han inte är liten mera.....

Söndag kväll och bara några futtiga timmar kvar av v 11. Sitter vid köksbordet med kalendern och tittar igenom vad v12 har att bjuda på. Detta är en liten rutin för mig när det är söndag. Jag har ett enormt kontrollbehov och vill ha saker och ting förberedda i god tid. Nästa vecka ser väldigt lugn och harmonisk ut, om man bortser från killarnas träningar vill säga.

Idag har vi varit en sväng hos mina föräldrar. De bor bara två mil bort men vi är hos dem allt för sällan. Det blir oftast att vi träffas hos oss. Vi har inte gjort mycket, bara myst, promenerat, pratat och ätit gott. Det är så avslappnad stämning tillsammans med dem och vi har kul som fyra vuxna. Lillebror var såklart med och passade på att leka med små krigare som han har hos moffi. Sist han var där sov han över tillsammans med kusin M, och det var så poppis att de snart måste göra om det.
Mormor och han fnittrade gott åt någon drink han hade komponerat.

Storebror fick stanna hemma med kompisarna, han börjar bli stor och vill inte så gärna följa med längre. Mormor och morfar tittade på hans handbollsmatch på morgonkvisten och de var överens om att det räckte:)
På matchen fick han en vass armbåge i ryggen av en sur motståndare, och fick gå av plan bara ett par minuter in i andra halvlek. Det är inte lätt att vara en lugn och sansad mamma när sonen skadar sig, men jag intalar mig att han fixar det, och sitter fint kvar på läktaren med en tagg i mitt mamma hjärta. Skulle gärna vilja sätta fram en fot och fälla en viss nummer 13 i Kävlinge men.....
Nu i kväll har han fortfarande ont, kanske fick han en sträckning också. Han växer lite väl snabbt för tillfället och jag tror inte kroppen hänger med riktigt. Det får bli ett varmt bad för honom senare i kväll.

Hos mormor och morfar tittade vi lite på film från när killarna var små, finns det ngt bättre tro. Lillebror älskar att se sig själv och säger att han skulle vilja vara liten igen. Jag vill höra att jag är gullig och prata som jag gjorde då. Undra vad Freud skulle tycka om det.
Nu ska jag stoppa mitt lilla, lilla barn i säng och läsa Kalle Blomquist för honom, eller kanske Max kaka vi får väl se.

Tjingeling gott folk.Föresten i kväll är det Johan Falk på 4:an kl. 21 det missar ni väl inte:)

1 kommentar:

  1. Vilken underbart fin bild. Jag förstår sonen. Det går ju alldeles för fort att bli stor. Det tycker jag fortfarande... Hoppas du får en bra vecka. Kram.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina