Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 20 mars 2010

Trysil


Kontrast till pjäxorna som jag nyss provat. Kefalonia 2009

Vid denna tiden om en vecka, hoppas jag att vi stuvat in våra grejer i vår "hytte" och satt oss tillrätta i soffan med ett glas rött.
Det är påsklovsdags och vi drar till Trysil. Det ska bli så skönt.
Jag vet att jag berört detta ämne tidigare men nu börjar jag längta riktigt ordentligt. När vi ska iväg någonstans börjar jag alltid packa i god tid. Det är så mysigt att lägga fram lite då och lite då, så nu kollas det med strumpor och pjäxor för glatta livet blandat med mattankar, termosar och skidglasögon.
Lite konstigt känns det när man å ena sidan längtar i väg till skidbacken, och å andra sidan njuter av snödroppar och vintergäck i rabatterna.....

Idag har det regnat hela dagen. Lillebror har spelat match och vi föräldrar stod snällt och tittade på allt medan regnet droppade i nacken. De vann med 5-3 och var lika glada och duktiga som lortiga när matchen var slut.
När vi kom hem var klockan bara elva, så lillebror klev i pyjamasen igen och myser fortfarande runt här som om det var förmiddag. Så kan det gott vara när det är lördag.

Efter en heldag i vadarstövlar med fiskespöt i hand ska maken min trotsa regnet och grilla vildsvinrevben till oss, mums!
Jag ska kliva i regnkläderna och traska en måste runda med hundis, sedan händer det inte mycket mera hos oss denna lördag.
Jag hamnar väl i soffan med filten runt mig och antingen en film eller nya hus och hem som sällskap. Storebror hade något filmförslag så vi får väl se.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Ja vad härligt. Själv ska jag oxå till fjällen om en vecka, dock inte lika långt som du.Till Sälen så nästan!!
    Pjäxerna står i hallen så jag kan sukta lite och skidkläderna hänger framme sedan vi var i Järvsö!!
    Vi suktar vidare**ler**. Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina