Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 18 oktober 2009

Okej om hon varit 15

Först denna hysteri kring svininfluensan. Usch vad sjuka vi kommer att bli, hur ska Sverige klara av en pandemi. Finns det syrgas till alla som blir supersjuka. Hur ska man göra, vaccinera sig eller inte? Blir man sjuk av vaccinet, är det tillräckligt utprovat för att man ska våga lita på det.........????????????????

Visst har ni hört allt detta. Både på radion, i tv:n och inte att förglömma alla diskussioner på jobb.
Min syster och svåger bestämde sig för att vaccinera döttrarna.
Igår var det dags för mosters lilla hjärta, fem år. Hon var nervös, men laddad. Hon skulle få köpa godis efteråt - vad hon ville.
Jag hade lovat att tänka på henne och ringa upp henne senare. Kl. ett var det dags, en lång kö ringlade sig utanför lokalen och jag kan känna hur hon våndades.
De frågade någon som kom ut hur det hade gott. Jag tyckte inte att det var så farligt svarade en liten tjej. När det nästan var deras tur kom beskedet. VACCINET VAR SLUT! Kan ni fatta vilket antiklimax, stackars lilla gosiga M. fick åka hem igen.
Så gör man inte mot små barn - framförhållning tack. Nu får de en ny chans på tisdag om nytt vaccin har kommit fram vill säga.

1 kommentar:

  1. Det är inte klokt! Ska stackars liten behöva gå igenom ännu en förberedelse för sprutan? Dåligt av dem att kalla dit folk när det inte finns vaccin! Hoppas det går bättre på tisdag.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina