Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 17 oktober 2009

Gammal är äldst

Alla har vi väl haft våra duster med våra föräldrar. Alla har vi väl tyckt att " de fattar absolut ingenting" alla har vi väl slängt igen dörren framför en slutkörd och uttjatad förälder. Läste nyss ett inlägg hos Maisongrey som fick mig att tänka på just detta.
När jag var tonåring hade jag ganska många duster med min Mor. Framförallt på mornarna när vi båda hade bråttom.Ofta slängde jag igen ytterdörren, superarg och ledsen över att hon "inte fattade någonting". Något jag lärt mig sedan barnsben är att man lämnar inte varandra osams så antingen hann jag vända och öppna ytterdörren eller så var Mor först framme. Vi ropade ha en bra dag, vi ses i kväll och med ens kändes våra meningsskiljaktigheter inte längre så jobbiga.

Nu som vuxen spenderar jag gärna tid med denna hemska kvinna som "inte fattade någonting" Vi ska i kväll äta fondue med mina pojkar och dela en flaska vin, allt medan vi pratar om allt mellan himmel och jord. Mor, lilla mor, vem är väl som du? ingen i hela världen.
Det vänder trots allt - kanske ngt att tänka på när det går hett till med trotsbarn eller tonårsbarn.
Kram så länge! :)

3 kommentarer:

  1. Mamma är alltid mamma! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Ska prova det!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju inte längre någon mamma kvar i livet, så gissa om man saknar både att få krama om henne och säga att hon är världens bästa, samtidigt som man ibland kan bli galen på henne..?!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina