Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 19 oktober 2009

Ljustips!


Jag älskar tända ljus, hela året tänder vi ljus här hemma. Jag brukar le lite för mig själv när jag nu i hösttider hör folk säga, aaaa så mysigt, nu när hösten kommit så vi kan tända lite ljus....... Ä okej!

Svammel......
Igår på inredningspartyt fick jag världens tips. Vill du att ditt klotljus eller blockljus ska brinna länge och ända ut i kanten. Javisst vill du det. Man kan ju bli som skogstokig när man köpt ett dyrt ljus och det bara brinner i mitten, eller hur.
........ Svammel igen.
Första gången du tänder ditt nya fina ljus, låt det brinna sålänge att det kommer ända ut i kanten. Sedan kommer det att brinna så långt ut varje gång. Bra va!
Konsulenten sa tom att " kommer du på att du måste åka och handla bara ett par timmar efter att du tänt ditt ljus så snälla, fråga grannen om hon kan passa ljuset"
HAHAHA!!
Nu ska jag titta vidare på Tinas cockalong / so long :)

2 kommentarer:

  1. Bra tips! Blir lika irriterad varje gång som man måste skära av stearin som inte hunnit smälta i kanterna.
    Jag gillar verkligen dina ljus! Kram

    SvaraRadera
  2. Känner inte jag igen den där byrån????
    Vad skulle vi kvinnor göra utan våra ljus?
    Kul med party, jag var på ett i våras och är bjuden på ett till nu.
    Risken är bara att jag överköper mig (har liksom ett helt skåp med ljusstakar redan) dessutom kanske jag snart blir fattig..så jag tror jag skall tacka nej!
    Ha det bra
    kram //Monica

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina