Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 28 juni 2009

Underbar helg!

Söt helg! Underbar helg! Grillhelg! Umgängeshelg! Bebisgoshelg! Loppishelg! Shoppinghelg.........



Haha, vilken helg vi har haft. Grillen har jobbat hårt, likaså har våra utemöbler och gräsmattan varit välbesökta. Det känns som om sommaren har kommit till oss och skapar semesterkänslor trots att vi har tio arbetsdagar kvar. Fredagskväll tillbringade vi delvis inne då vi tillsammans med alla andra fotbollstokig hustomtar såg den spännande matchen mellan England och Sverige i U21 EM.
Så synd att de föll på mållinjen i straffläggningen. Killarna var så duktiga i andra halvlek. Vi skrek, hoppade, klappade i händerna och hade ganska många andningsuppehåll................(M.O, jag har inte blivit tokig, utan dras bara med i den rullande karusellen.)

Lördagmorgon ringde klockan redan halv sex och det bar i väg på loppis. Barnen skulle sälja leksaker och kläder för att finansiera ett ev luftgevärsköp.
Försäljningen gick superbra och på ett par timmar var de 1200kr rikare.

Kvällen och en bit in på natten tillbringade vi i trädgården med goda vänner. Vi grillade och njöt av god mat, trevligt sällskap och underbart väder.

Våra fina grannar har fått en liten pojk i veckan så det har inhandlats fina små babykläder idag. Vi var inne hos dem en sväng nu på eftermiddagen. Fick hålla underverket och lukta på den sammetslena babyhuden. Mysigt!

Nu sitter jag här och kollar runt lite. Funderar över om jag har man och två barn eller bor det en vuxen och tre pojkar här egentligen.
Som ni kanske förstår blev det luftgevärsköp idag. Det perfekta geväret fanns på blocket, barn, make och svåger for iväg och hem kom tre julaftonsglada familjemedlemmar. Nu är det tävling i trädgården, barnen, deras kompisar och min livskamrat pustar, skrattar, siktar och svär omvartannat........
Jag tror jag ska vara med.
Kram på er. :-)

1 kommentar:

  1. Låter som om ni haft en underbar helg! Det har vi med fast vi är helt slut...
    Det ser ut som om det fina vädret ska fortsätta så det är bara att njuta vidare! Kram Jessica

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina