Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 29 juni 2009

Trevlig utmaning från Madeoiselle Moyenne

Hej hopp!
Fick en utmaning av Mademoiselle Moyenne. Såklart antar jag den och skickar den samtidigt vidare till

Maison Grey (trodde du att du skulle komma undan....)
KarlJohansgården
Tingeltangel
Kronblad och lantliv

The rules are:

1. answer the questions on your blog
2. take away one question you don't like and add a new one.
3. tag 8 other people (då bestämmer jag att man bara behöver så många man vill!)

1. which perfume do you use?
Hugo Woman

3. what are you currently reading?
Jag läser " Igår, idag, imorgon av Barbara och Stephanie Keating " Jag har nyss börjat, den är tjock och det finns en del två. Hoppas den är bra.


4. today's highlight?
Härlig promenad med sonen min. Se tidgare inlägg.


5. what whould you really like to learn?
Jag skulle så gärna vilja kunna rita och dreja. Kanske en utmaning i höst.......

6. what was the last thing you bought?
Något så spännande som nässprej och solkräm, nä förresten, stora sonen och jag köpte ju mjukglass doppad i choklad i eftermiddags.

7. what's your favourite animal?
Hund

8. what's your most important goal at the moment?
Att ta vara på nuet, vara en bra mamma och inte göra allt så himla bra...... Lagom är bäst

9. what do you think of the person who tagged you?
M.M är en fin vän, till en fin vän. Hon har sunda tankar och skriver kul. Det ska bli spännande att följa dig i ditt nya arbete.

10. what's the colour of your eyes?
Grönblå

11. if you could change something with yourself, what would that be?
Jag vill ständigt gå ner ett par kilo i vikt. Det vore skönt att göra det, eller att bara gilla läget.

12. if you could be anywhere in the world for the next hours, where would that be?
På en uteservering någonstans i Tyskland, då de nyss vann U21 EM

13. what do you find important with your friends?
Att de lyssnar när jag behöver prata, att de är ärliga när jag ber om råd, att de vänder sig till mig då de behöver hjälp eller stöd, och viktigast av allt att de har barnasinnet kvar och skrattar mycket.

14. What are you doing this summer?
Jag ska tillbringa tre veckor i mitt sommarparadis, som ligger i Dalsland. Där ska vi äta gott och umgås med släkt och vänner. Jag vill hinna läsa mycket, spela kubb, minigolf, baka och laga nya recept. Bada, om det är varmt i vattnet, sova länge, vara uppe länge..... Jag skulle kunna hålla på i all evighet.

15. what's your dreamjob?
Att få bygga upp en skola eller något dito i ett u-land. Som barn ville jag bli bibliotikarie och det skulle jag fortfarande kunna tänka mig. Eler kanske regisör.....

16. what's your favourite piece in your wardrobe?
Jag är en "frysekylling" så det får bli en poncho eller en gosig kofta.

17. if you were to spend one year abroad right now, where would that be?
Kina tycker jag är ett spännande land.

18. 3 things that make you smile
Mina barn, min tokiga make och när solen tittar fram.



19. what's your favourite song at the moment?
Är allätare men höjer gärna volymen på radion när de spelar Miss Lee.

20. what's your favourite tv-series?
Äntligen hemma, sommer, Morden i Midsomer, Ernst sommar,

21. what are you wearing at the moment?
P&P nattline blå och vitrandigt, duntofflor. Jag vet, det är sommar och varmt, men detta är mysigt i soffan när klockan snart är halv tolv.

22. what's your favourite sweets?
Choklad!!

23. who's your role model for style?
Ingen särskild

24. what was the last film you saw?
Maria Larssons eviga ögonblick på DVD.

Så då var det klart. Det gick ganska snabbt och det var roligt. Prova du med.
Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina