Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 11 juni 2009

Kommer du ihåg din första......

Kommer du ihåg din första skolavslutning.........
Jag vet inte om det är just min första som jag kommer ihåg, men de är ju så lika allihop. Ändå vill man inte vara utan dem. Jag kommer från en liten by och vi firade alltid skolavslutningen i kyrkan. Sjöng de traditionella sångerna och lyssnade på de traditionella talen.

Vi var alltid så fina i våra avslutningskläder, det finns foton från varje år i mina fotoalbum. Mina föräldrar, framför allt min Mor var alltid ledig från sitt arbete när vi slutade skolan.
Vi fikade alltid efteråt hemma i trädgården. Det var frallor, räksallad och någon god kaka till efterrätt. Konstigt, men visst var det alltid vackert väder. Syrenerna blommade och sedan tillbringade vi hela sommarlovet ute i det fina vädret.........
Var det bättre förr?
Kram :)

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte det var bättre förr, men visst är minnet en underbar gåva, vi minns de fina stunderna extra fina och de tråkiga sorterar vi bort en hel del av. Det är något visst med skolavslutningar, man blir liksom glad i hela kroppen! Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Bilden är från Thailand! Åh, vad jag längtar dit just nu! Hur har du det i regnet? Kram Jessica

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina