Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 6 maj 2009

Kommer du ihåg din första........

Förra veckans kommer du ihåg låter såhär.

Min första kärlek heter Peter. Vi gick i sjätte klass, på vars en skola, dock i samma lilla samhälle. Jag hade en kompis som hette Cissi.Hon gick på den andra skolan och drog med mig på skoldiscon där. Peter var det vackraste jag sett. Stora blå ögon, ljust lite pageaktigt hår och ett härligt skratt. Han spelade fotboll i samma klubb som jag så jag hade spanat på honom i smyg ganska länge.
Vi dansade "tryckare" och jag var i himmelriket. Han bjöd upp flera gånger och vi köpte popcorn tillsammans. Några dagar senare frågade han chans via Cicci. Det blev ett ja och vi bytte halsband. När det var disco på min skola kom han och hans kompisar dit. Jag minns att det kändes härligt att ha en pojkvän från en annan skola.
Vi var ihop ganska länge. Vi lovade varandra evig trohet, och om vi mot förmodan skulle komma ifrån varandra skulle vi absolut inte gifta oss med någon annan, utan att först ha sökt upp varandra.
Haha!! Jag minns det som igår. Har ingen aning om vad Peter har för sig i dag men kan helt klart se honom framför mig som 12åring om jag blundar.

Kram:)

1 kommentar:

  1. Man minns det med ett leende på läpparna eller hur? =)

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina