Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 27 maj 2009

Bästa kvällen på länge.....

Så var vi hemma igen, lagom till championsleauge finalen i fotboll.........
Jag fick bindel för ögonen och fick hjälp in i bilen av lilla sonen. Han skrattade hela tiden. Jag mådde hemskt illa, eftersom jag lätt blir åksjuk, men la band på mig. Allt för hans skull. Vi åkte en ganska lång runda och jag försökte verkligen följa vägen, men ack så fel jag hade. Väl framme i staden Lund strosade vi runt lite mellan gatorna. Min hjärna jobbade hela tiden, vilken restaurang vi skulle hamna på? Plötsligt befann vi oss på en ganska liten gata, framför mig fanns bara vanliga gatuhus och en butik. Inte vilken butik som helst utan ett litet mörkt ställe där man tatuerar sig. Glöm det tänkte jag, dom är galna, jag gör det aldrig. Tack och lov skrattade bara maken lite och så vände vi. När vi väl var framme på VÅR restaurang var det på min älskade ITALIA. Maken hade glömt att det var favostället när han tittat runt på nätet. Tyckte att det lät gott och lite Kristina aktigt. Visst är det de´ Vi satt ute och åt goda pastarätter med fisk och helt underbara desserter. Vädret var fint och det blåste inte alls. Barnen tyckte det var lite långrandigt att sitta stilla länge, så de gick på en liten upptäcksfärd. De hittade spel till x-boxen som de absolut behöver.......
Jag älskar att sitta länge vid bordet, njuta av mat och trevliga samtal så jag var verkligen nöjd. Dessutom fick jag en helt underbar ring av mina pojkar. Jag har ett sjukt intresse för ringar av olika formgivare, och har hittat butiken i mitt liv.
Har ni vägarna förbi Lund måste ni besöka denna lilla fina Butik " LI LJUNG " på västra Mårtensgatan 10. Just denna ring har jag spanat på ett tag, men trodde aldrig att den skulle få pryda mitt finger. Men det fick den..... Jag måste ha varit en jättesnäll fru och mamma.
Kvinnan som har designat ringen och även ett armband som jag visat tidigare heter Lennse Andell.
Nu ska jag krypa ihop i en fåtölj med en kopp te och se Sommer. Det blir inte fotboll för min del denna kväll.
Kram till er alla! :)

1 kommentar:

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina