Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 19 mars 2009

Rutiner

Hej på er denna vackra vårdag. Det liksom spritter i kroppen och jag vill bara ut och fixa i trädgården. Har pratat med maken och han köper grillat med sig hem, jag tänder grillen och vi hälsar våren välkommen. Jag ska snart ut och påta lite, måste bara....

Som vanligt när jag börjar tidigt blir det tankar av annat slag på morgonkvisten än när jag delar morgonen med barnen. Redan när jag vaknade tänkte jag på hur härligt det är med rutiner. Det är helt enkelt så att jag mår bäst då allt bara flyter på i samma takt. Stiger upp, sätter på tevatten, släpper ut hunden, går och duschar, väcker ansiktet med en härlig kräm,tar på kläderna, dricker mitt te och gör resten av mina morgonbestyr.......
Tar ut cykeln, cyklar en bit, möter bussen, jippi jag håller tiden.... cyklar en bit till, möter mannen med collierhunden och en annan ras som jag inte känner igen, vi möts alltid vi samma korsning, vinkar till K som cyklar åt andra hållet, cyklar en bit till, hälsar på den trötta damen och hennes hund. Framme på jobb. Tur att alla vaknat som de skulle även i dag.
Ha en härlig eftermiddag! Kram:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina