Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 19 mars 2009

Mys i köket

Hej hopp!
Sitter vid köksbordet och myser med mina pojkar. Vi fikar lite och varvar ner efter en lång och härlig dag. Kom hem tidigt i dag och har tillbringat många timmar i trädgården. Klippt buskar och samlat ihop kvistar lite varstans. Det är så mysigt och verkligen bra för kropp och själ att lunka runt och påta lite. Fram åt kvällningen kom maken hem med både mat och vårblommor så nu är krukorna vackert vårfina. Efter maten fortsatte vi ett tag till, men när solen försvann blev det snabbt kallt. Nu har maken kört till sin älskade jaktmark. Där hämtar han ny kraft,och har vi tur så har han något vilt med sig hem.

Du har väl berättat i bloggen, om min tå, sa lillebror nyss.
Oj då det har jag ju inte gjort. Vi for till akuten på måndagsmorgonen och visst var det en spricka i stortån. T.o.m jag kunde se den på röntgenplåtarna. Nu är det vila som gäller..... haha säger vi då. Vårt lilla yrväder är bara stilla då han har hög feber. Nu har det ju gått ett par dagar och han har varit i skolan idag. Snart springer han nog på som vanligt.
Min fotbollstokiga bror virrade oroligt på huvudet när vi berättade om foten. Det var väl inte högerfoten sa han. Jo, varför då? Brossan har höga planer vad gäller systersonens framtida fotbolls karriär.

På tal om släkten så var vi på bio i söndags tillsammans med min syster och hennes barn. Vi såg Pettson och Findus. ( Ingenting för sjuåringar )
Lilla kusinen är drygt två och det var hennes första bio besök. Visst såg hon på filmen, men mest åt hon popcorn och drack cola. Där emellan talade hon högt och tydligt om för alla att jag är en stor tjej nu.

Kram:)

1 kommentar:

  1. Vad snabbt man vänjer sig vid att läsa bloggar, har saknat dina inlägg några dagar :) och är glad när du är tillbaka!
    Jag skulle också behöva gå ut i trädgården och röja, men orken har inte riktigt flugit på mig än.
    Visst fungerar livet bäst när man har sina rutiner, känns tryggt också på ett sätt. Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina