Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 13 februari 2009

Gnistrande snö

Hej på er!
Visst är det underbart med snö och sol. Vi promenerade hem från skolan och solen lyste så vackert på träd och buskar. Nu ska vi snart fredagsfika och planera lite inför helgen. I morgon är det ju dags för en ny omgång av Melodifestivalen. Måtte den bli bättre än förra veckans sömnmedel. Jag tänkte poppa till det lite med glittermåste som ett tema till kvällen. Hoppas våra gäster också tycker det blir bra, för inte tala om maken........
Måns Zelmerlöv ska ju vara med och han kan ju glittra på som få. Jag vet att jag är helt för gammal för honom, men visst ser han bra ut.

I kväll ska jag på after work med jobb. Vad ska jag ta på mig tro? Jag har köpt en ny klänning i svart och lite lila. Kan den bli bra? Varför håller jag alltid på likadant när jag ska iväg. Provar och provar igen. Jag har ingen stor garderob att välja i men ändå far jag fram och tillbaka med olika kläder och kombinationer. Stackars maken får såklart agera smakråd. Han gillar det mesta och är framför allt uppriktig, vilket inte alltid är till min fördel. Nästan alltid tar jag på mig det jag tänkt ha från början och då virrar han bara på huvudet. Förra hösten köpte jag en lång jeans kjol sydd av bara massor av vollanger. Väldigt häftig tyckte jag, dessutom inte så mycket JAG som nästan alla mina kläder är. Jag mannekängade och maken gav sitt utlåtande. Ja, det är ju du som ska ha den men du ser ut som en gammal tant från jag vet inte var. Jag har aldrig använt kjolen, den bara hänger där och hånler mot mig.

Nu är fikan framdukad och stora sonen ropar. Må gott alla!
Kram :)

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en trevlig after work! Jag håller på likadant som du provar halva garderoben utan att kunna bestämma mig, vill gärna ha råd av maken men jag vill ju givetvis att han ska tycka som jag, vilket han inte alltid gör. Jag håller med dig om att pyssla med inredning är avkopplande och jätteroligt!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina