Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 12 februari 2009

Torsdag igen

Hej på er alla härliga människor.
Så var det torsdag igen. Denna veckan har gått jättefort tycker jag, ändå har jag varit så himla trött hela tiden. Vet inte varför egentligen men det har varit lite obehagligt faktiskt. Jag har somnat tidigt på kvällarna och sovit gott på nätterna, ändå har jag varit lika trött när jag vaknat. Nu har jag laddat upp med hälsodryck och massor av frukt, hoppas det hjälper.

I eftermiddag har jag fikat med en härlig vän. Vi arbetade tillsammans för några år sedan och hon har blivit en vän för livet. Visst är det så att vissa människor bara fastnar man för och man hittar massor av gemensamma intressen direkt. Andra går en bara helt förbi. S har funnits i mitt liv undertiden som mina pojkar har vuxit upp. Hennes barn är äldre och hon har haft massa bra tips att komma med då jag har tampats med mina små. Mitt stora intresse förutom min familj är som ni vet INREDNING och åter INREDNING. Detta pratar vi massor om då vi träffas och hon har också hyss renoverat sitt kök. Hon hade bla en fin gammal kökssoffa i furu. Den har hon nu laserat i svart och det blev bara bäst. Har ni något i furu som ni är trötta på så lasera på bara. För ett par år sedan målade jag vårt furu vitrinskåp i en ljusgrå ton och det blev jättefint. Nu har jag även målat vår trappa vit. Vi har ett klädskåp i furu som jag tittar snett på ibland. Kan det vara mitt nästa projekt tro. Nu tänker ni direkt att det är inte konstigt att hon är trött den tokan, men att ha inredningsprojekt på gång är avkoppling för mig. SÅ DET SÅ!!!!!

Nyss ringde min svägerska och bjöd med mig på babysim på lördag. Jippi!
Vi gick på babysim med båda våra pojkar och det var bara toppen. Jag köpte en fin tröja till lilla gosetjejen i dag. En underbar sak med rosa små hjärtan på.Visst måste hon ha den när hon nu blir ett halvt år. NU får jag dessutom gosa med henne på stora dagen. Inte illa va. Det är så härligt att ha de mina så nära och jag njuter så av att umgås med mina syskonbarn. Min systers båda flickor är två och fyra och älskar att prata med moster i telefon. I går försökte jag prata en stund med min syster för omväxlingsskull. Då passade stora på att försöka stänga in lilla i kylen. Lite gulligt tyckte jag, som fanns på behörigt avstånd men min syster avslutade vårt samtal snabbt. Kanske ska vi hålla oss till SMS och låta flickorna sköta telefonpratet.........

Imorgon kväll är det after work med mina trevliga arbetskamrater. Det blir god mat och dryck och massor av babbel - det är jag säker på. Ser fram emot det. Mina killar får mysa till letsdance utan den dansanta frugan/mamman.......

Massor av kramar från lilla mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina