Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 12 januari 2009

Trötta Måndag

Hej på er!
Hoppas ni haft en bra första dag på denna HELA arbetsvecka. Det var längesedan.Visst är det härligt med ledighet men trots att jag var trött i morse är rutiner och vanliga dagar nog det jag mår bäst av. Denna vecka kommer jag att tillbringa mycket tid i skolan. Både i mitt dagliga arbete men också kvällstid och inte minst i tankarna. Det är dags att välja skola till vår stora son. Det är inte lätt ska ni veta. Skolan ska ha en tydlig profil, lärarna ska vara väldigt duktiga, engagerade och inte minst ha förmågan att tycka om just mitt barn. Lokalerna ska vara bra. Ljusa stora rum, trevliga möbler, små klasser bla bla bla Frågan är om det kan bli gott nog åt vår älskling. Bättre var det på vår tid, då fick man minsann ta den skolan som fanns närmst. Kan ni tänka er - det blev jättebra.

I min famlig är vi fyra personer och en hund. Minstingen sover, storebror sitter vid datorn, jag sitter vid den andra datorn och maken sitter och tittar på grammisgalan. Hunden sitter i köket och gnyr efter ngt gott.........Jag som bestämt mig för att inte äta ngt gott i dag är jättesugen på det sista av julgodiset i kylen alltså kan jag inte resa mig nu så jag fortsätter skriva om ingenting i en jättelång mening.

Ska sluta denna kväll med en härlig episod från dagens arbete. En av våra tjejer sitter på golvet och bygger. Helt plötsligt säger hon till sin kompis. Ser jag konstig ut eller? Nej svarar kompisen. Konstigt jag som just kom på att jag är kär i............... - detta är en sexårings verklighet. Hur såg din verklighet ut när du var sex? Jag var också kär, han hette Mikael. Vi skulle helt klart gifta oss. Blev det så? Såklart inte men ack så bra ändå.

Min stora son kom just förbi. Mamma jag har bestämt mig- jag väljer tyska som nytt språk. okej säger jag och rynkar på ögonen, det gick snabbt. Varför blev det tyska? Jag ska ju bli handbollsproffs i tyskland såklart. Så pratar en kille som har ambitioner. Härligt, och han är min.
Sov gott! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina