Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 13 januari 2009

Härliga tisdag

Såja då var det fixat! Tur att jag inte hade ngt nyårslöfte........ Har i kväll ätit årets första semla. Jag bara älskar semlor. Kunde lätt avstå alla andra bakverk men inte semlor. Jag äter inte så många semlor under våren men när det väl blir en äter jag den med andakt. Godaste semlan gör barnens farmor. Den kan lätt tävla med skånes tio i topp.

Barn gör inte som vi säger utan som vi gör - visst brukar man säga så. I dag frågade jag barnen på fritids vad de ville göra. Leka svarade de. Jag tog fram målar grejer och började göra en tavla med hjälp av stenkulor. Vipps var flera barn där och vi fixade i en hel timme. Inget gnäll och inga måsten bara mys.

Mysa kan man göra på många sätt men att krypa upp i sonens säng med en bok är svårt att slå. Jag fasar för den dagen då de inte vill läsa med mig mera. Man ligger där nära varandra, snusar lite i håret, läser och fnissar tillsammans. När boken är slut eller ett nytt kapitel tar vid ska varje kväll avslutas på samma sätt. ( detta gäller då hos lillebror ) En viss tycker om dig ramsa ska sägas, täcket ska läggas på som på mormors vis och lampan utanför ska tändas när vi räknat till tre på ngt språk.

Nu ska tvättmaskinen tömmas, ansiktet tvättas och kroppen vilas en stund i soffan. Sedan är det läggdags för lilla frun.Kanske läser maken en stund för mig innan han stoppar om mig och kryper in under mitt täcke haha....... då startar min kvällsrutin...... Är det låst överallt, ligger hunden hos sonen eller? och förresten jag måste bara berätta................
God natt på er! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina