Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 11 januari 2009

Sköna söndag

Hej!
Så var jag på gång. Detta har jag tänkt göra länge.Jag älskar att skriva, fundera och diskutera.
Varje nytt år är det dags för ett nyårslöfte. Det gamla vanliga såklart...... jag ska gå ner i vikt, träna mera, vara gladare mot barnen, inte städa så mycket bla bla bla.
Detta året blir det minsann inga nyårslöften. Nej nu lever vi för dagen, alla tankarna finns där men har fått en annan innebörd det är inte längre löften utan ambitioner. Mycket lättare att leva med och kanske kan de tom förverkligas.........

Igår städade vi bort julen. Lika mysigt som det är att pynta, lika härligt är det att plocka undan. Allt blir så ljust och vårigt. Vilken årstid är bäst tro? Våren med allt sitt ljus, sommaren med värme och fågelkvitter, hösten med mörka kvällar, tända ljus och varmt te i soffan eller vintern med vackert snölandskap blandat med blask och tö. Jag är nog en höstmänniska men är väldigt glad över att bo i ett land med alla dessa årstider. Längtar efter att få uppleva våren snart. Få kratta i rabatterna planera för sommarens blomsterprakt, spela fotboll med mina pojkar och ta en kopp te med grannen i vårsolen.

Nu ska jag slänga mig i soffan med min bok. Jag har bara ett par kapitel kvar. Boken är väldigt spännande så det är synd att den snart är slut. Ett boktips alltså.... " På slaget tolv" av Nora Roberts. Maken och min stora son är på handbollsmatch. Ville vara där men lillebror hade andra planer. Men en bok i soffan är inte fyskam. Dessutom finns ju mobilen så jag kan hålla mig uppdaterad.
Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina