Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 27 september 2016

Pasta puttanesca

Hej vännen!!
Sitter ja, du vet nog var....... ( läs köksbordet )och bläddrar i en ny Allt om mat. 
Denna tidning har följt mig sedan jag flyttade hemifrån och jag tokälskar den fortfarande. 
Ibland gör jag uppehåll men får ganska snabbt abstinens. Det är så mysigt att bläddra, läsa noga och prova nytt. 


I kväll gjorde jag en pasta rätt som bara blev sååååååå god. Ett recept som jag tittat snett  på ett tag, det lät gott men kanske inte helt ok för hela familjens smaklökar.  Första gången som jag bjuder på mat utan att ha smakat av själv först. Killarna såg lite skeptiska ut men jag fick tummen upp. Själv tyckte jag att det var super. Åk och köp!!!!! Bjud familjen i morgon. Enkelt, snabblagat, annorlunda och åter igen såååå gott. 

Till fyra pers
300gr pasta 
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 du kapris
150 gr urkärnade oliver. ( Snälla du, köp med kärnor och kärna ur själv, det är helt klart godast.)
8 st sardeller
2 msk olivolja
1 burk krossade tomater
Salt/peppar
1 knippe persilja
Riven parmesanost

Koka pastan
Fräs hackad lök och vitlök i fem min i olja.
Tillsätt hackade kapris, oliver och sardeller, fräs ytterligare en minut.
Häll över tomater och koka ihop i tre till fem min.
Krydda med salt och peppar.
Hacka persilja. 
Blanda ner pastan i såsen och häll över persilja. 
Servera genast med riven ost. 

I morgon kommer min nya kamera och jag längtar massor.
Kram Kristina 



1 kommentar:

  1. Å, pasta puttanesca, det är så gott. Fast familjen rynkar näsan :-( Och ny kamera, jag kan bara gratulera. Jag har fortfarande min gamla, med en död myra som sitter i ett av objektiven, som en ständig åskådare till mina motivval... Trevlig helg!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina