Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 20 september 2016

Fototänk

Hej vännen!
Tisdag kväll och bäck svart ute. Här sitter jag och vill bara ut och traska fort, fort. Jag har lite svårt att gå med på att det blir mörkt så tidigt. Vågar inte gå långrunda utan hundis, kanske ett ålderstecken, men jag väljer att tänka att det är ett " kloktecken "
Maken, storebror och hundis är en sväng på jaktmarken, lillebror ville inte hänga med. Suck!! Jag behöver verkligen mina långrundor. Men du, snart är det oktober. Oktober, vad hände? Jag som i vanliga fall älskar hösten känner att jag inte är klar. Kanske är det de vackra dagarna här i september som gett mersmak. Tidigare i kväll var jag ute och fotograferade, hittade några utblommade ogräsväxter som torkat så fint. Fotograferade och njöt. Jag har inte känt något fotosug på länge, men nu. Ett par tryck, härligt klickande och mysiga bilder. Det gav mersmak och jag tänker ge mig ut i morgon igen. Funderar på att kolla på våra gamla fotoutmaningsbilder och kanske utmana mig igen. Barnen har sitt och jag behöver hitta tillbaka till något eget igen. Visst är det skönt med promenader med min kära, tv mys och bokläs men, jag minns ju hur kul det är att fotografera.

Hoppas du haft en fin dag. Kram Kristina 



1 kommentar:

  1. Jag njuter och njuter där jag kan, till exempel av det makalösa väder vi haft. Samtidigt känner jag att naturen kippar efter vatten och vet att ett rejält regn hade gjort gott hemma hos oss... Kram på dig!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina