Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 3 november 2015

Udda tisdag och julfunderingar

Tisdag morgon = långfrukost.
Jag börjar sent och sitter nu vid bordet i köket och myser.
Kanske är det knasigt men jag funderar faktiskt lite på julen och på allt vad det innebär med mys och fix.
Igår var jag en sväng på IKEA och där var julförberedelserna i full gång.
Jag kunde inte se någon trend vad gäller färg och mode men jag brukar inte bry mig. Jag har aldrig köpt kulor i blått, orange eller lila.
Jag vill ha vitt, vitt och vitt.
Jag vill plocka in grön mossa och små granar.
P virrar på huvudet och säger stopp snälla, tids nog.
Huvudsaken är att vi är tillsammans inte hur mycket du hinner pynta.
Jag som tycker att förberedelser och planering är halva nöjer ler och säger Visst har du rätt, det viktigaste är att vi är tillsammans.
Tillsammans är temat i veckans utmaning "vänner emellan"
Detta tema har vi faktiskt haft en gång tidigare men ordet och dess betydelse är så rätt att det kan användas om och om igen.


Så här såg det ut förra gången vi tolkade temat.
Mina fina föräldrar. Sommaren 2014

Du vill väl vara med i vår fotoutmaning.
Nytt i höst är att du kan vara med även via Instagram och på Facebook.
Du gör precis som vanligt och är du osäker hittar du mer information under etiketten Fotoutmaningen i headern.
Annars klickar du på den blå grodan hos Maria på söndag.

Nu ska jag ta tag i vardagen. Klä på mig och cykla till världens bästa jobb.
Stor kram






1 kommentar:

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina