Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 21 september 2015

Vad gafflar du om?

Hum!!!!
Tycker du att det är jobbigt att bjuda hem på middag?

Jag älskar att bjuda hem vänner, fixa en god måltid och prata natten lång. Jag går igång på att skapa en meny, bläddrar i kokböcker och mattidningar samtidigt som jag funderar över kvällens dukning. För mig är fixandet en energi boost, inte ett ont måste.

Jag fixar såklart för att det ska bli trevligt för alla men, egentligen mest för mig själv. 
I bland har jag fått höra att jag sätter ribban för högt när jag bjuder på tre rätters. Det kan bli svårt att bjuda igen liksom. Men det är ett stort, stort missförstånd. Mitt intresse med matlagning och fix är mitt. 
När jag kommer hem till andra slappnar jag bara av och njuter fullständigt av att bara vara.
 Jag skulle aldrig få för mig att jämföra, att tycka att det är mindre trevligt att ses över en köpepizza en torsdag än en tre rätters hemma hos mig.

Just att ses är det viktigaste.

Bildresultat för vad gafflar ni om

Varför nu denna fundering då?
Jo, jag hittade en liten filmsnutt på IKEAs hemsida.
Vad gafflar ni om?

Jag blev först förvånad när jag såg den och lyssnade till vad "folk på stan" tyckte. Men snutten hade sina små glimtar och det finns mycket fint hos IKEA. 
Martina Haag och filmen hittar du här.


3 kommentarer:

  1. Älskar också att planera och leta recept!
    Bjuda gott och rå om varandra! Kram

    SvaraRadera
  2. Att bjuda hem och laga massor av god mat, prova nya recept är fantastiskt kul i alla former. Vardag som helg...men att bara träffas även om det är över en "köpepizza" kan jag fina lika mysigt, bara för att få lov att träffas.

    Jätteroligt att träffa dig IRL hemma hos Maria. Hoppas vi ses flr gånger

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Trerätters brukar vi inte hålla med, men gärna många rätter på bordet! :D Jag kör också mitt race här och låter andra göra på sitt vis. Det är i mötet med andra som man växer och hittar nya infallsvinklar på livet. Om det sker över en linssoppa eller en bit oxfilé spelar väl mindre roll? Hoppas att du hittar mycket roligt att laga och att ni får härliga stunder med familj och vänner i höst.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina