Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 21 september 2015

Kanske en ny infallsvinkel.

Hej vännen!
Jag har faktiskt längtat efter dig, nästan varje dag har jag kommit på mig själv med att formulera små blogginlägg om sådant jag funderar över.
Att jag är en funderare är ju inget nytt.......... du som tittat in förr vet ju att jag knåpar ihop inlägg om sådant jag läst eller hört om.
Att skriva om vad jag tänker ger en djupdykning och ofta en ny infallsvinkel för mig och förhoppningsvis även för dig.
Idag är mina funderingar lite annorlunda gentemot hur de var när jag startade bloggen för herrans massa år sedan. I dag handlar de om att vara mer närvarande, leva här och nu. Stora projekt och massa fix för att det ska se fint ut på ytan har inte länge samma prioritet. Snarare en väldigt liten prioritet.

Ibland kommer jag på mig med att i huvudet dra igång något projekt som helst ska bli klart igår, men snabbt kastar jag bort de planerna. Vad kan göras nu? Vad behöver göras och varför?
Vad gör det med mig som människa, är det värt det?
Jag är stresskänslig, jag har lärt mig hur jag ska agera för att må väl. Både kroppsligt och själsligt.
Kanske ska min insikt få ta större plats här i bloggen. Kanske kan Mamma med ambitioner bli Kristinas ambitioner. Kanske kan jag hjälpa dig att hitta ditt här och nu.
Vi får väl se.

ernst citat 2


Den här mannen får mig att le.
Igår såg jag ett klipp på Facebook. Det var en intervju med Ernst Kirchsteiger ur Tv 4:s Nyhetsmorgon.
Han har varit tillsammans med sin Ulla i 40 år och pratade om konsten att hålla ihop och göra vardagen så mycket mysigare. Om att leva här och nu, att våga släppa taget och stå för den du är.
Jag tycker att han är så klok och hans sätt att prata och förklara saker på är, outstanding.
Hans små ordspråk och tänkvärda meningar fastnar och blir så rätt.
Hör här......

" Varför ska man gå den logiska vägen när det finns så många andra spännande vägar att välja."


All kärlek till dig!


1 kommentar:

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina