Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 8 juli 2015

Tänk positivt!

När det inte bli som man tänkt sig är det lätt att deppa ihop.
Sura, sucka och bara tänka att allt är skit.
Vår vecka här i vårt paradis började så bra. Vackert väder, bad och grillning.
Men så kom febern och förstörde allt.
Storebror är fortfarande jätte dålig, trots antibiotika och trots att lillebror och jag är friska så drar vi mest runt.
Det var så mycket kul vi skulle göra tillsammans men det blir inte detsamma när inte alla är med.
såklart spelar vädret också in men, suck!!!


Jag strosar runt i trädgården. Fixar lite här, gräver lite där.
"Skular" när regnet kommer och sover middag länge.

Lillebror och jag drog in en sväng till stan i eftermiddag.
Vi var på godisfabriken och passade även på att göra några ärenden.
Vi skrattade åt småsaker och gick armkrok från butik till butik.
När vi körde hemåt höjde vi stereon, sjöng högt och bestämde oss för att njuta av nu.
I kväll har jag bakat mandel skorpor, tittat på film och gått en långrunda.
Jag hittade kantareller och gjorde goda smörgåsar till pojkarna.
Storebror deppar såklart men det blir ju inte bättre av att vi också är låga.
Vi pussar och kramar på honom. 
I morgon är en ny dag och jag tänker hålla tummarna hårt, hårt att febern är borta då.

Stor kram Kristina

3 kommentarer:

  1. Så synd om er. Klart ni ska tänka positivt. Det brukar bli bäst så. Hoppas det vänder så ni kan njuta alla av ledigheten. Fin dag till dig Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt när det blir så. Men man får gilla läget och vänta ut febern. Du har rätt att det inte hjälper att alla deppar ner sig utan ni gör ert bästa för att hålla storebror på så bra humör ni kan. Jag ska ge honom mycket fina tankar så han blir bra snart.
    Ha det fint i lilla paradiset.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina