Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 21 juni 2015

Fotoutmaning vänner emellan "Planer"

Hej min vän!
Hoppas du har haft en fin midsommar och att du liksom jag ätit gott och njutit av mys med familj och vänner.
Idag kör vi ju tema planer i vår fotoutmaning och jag är ju nästan namne med det temat.
Att planera och gärna skriva ner mina tankar och funderingar gör mig gott.
Hur ser dina planer ut?

Om ett par veckor börjar vår semester och planerna är nästan identiska med fjolårets.
Handbollscuper, mys i Dalsland med familj och vänner och spontan utflykter i vårt vackra Skåne.

När barnen har cuper vill vi vara där.
Vi umgås med varandra, med barnen i bakgrunden. 
Det är skratt, spänning, glädje och sorg.
I Dalsland är allt bara chill. 
Man tar dagen som den kommer.
Badar, promenerar, fiskar, plockar svamp eller bär.
Äter gott, läser och myser.
Kramas, pratar och spelar kubb.
Kör cross, cyklar eller joggar en runda.
I vårt vackra Skåne finns massor att se.
Ofta blir det en runda till Österlen. Bad i Lomma. En tågresa till Helsingborg och besök i Kärnan.
Kanske en cykeltur på Ven och garanterat ett eller flera besök till vårt grannland Danmark.
Ett måste är glass och blomsterköp i Helsingör och visst finns det plats för en dag i Köpenhamn och tivoli.

Här någonstans ska jag även hinna med min dröm om en roman.
Jag ska göra verklighet av mina kråkfötter och färdigställa mina fantasier.



Fler tankar och bilder till temat hittar du om du klickar här.

Ha en fin Söndag!
Kram Kristina

5 kommentarer:

  1. Det låter som härliga planer. Du kommer förverkliga alla planer du har. Även ditt skrivande på en bok, det är jag helt övertygad om.
    Ha en fin kväll

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Håller med Lene, det låter som härliga planer och det där med romanen det hejar jag på.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Härliga planer. Håller tummarna att du gör verklighet av din romandröm. Här önskas också ett besök till Helsingör med blomköp. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga sommarplaner och så spännande med en roman, den ser jag fram emot. heja dig. Kram Åse

    SvaraRadera
  5. Så spännande! Lycka till!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina