Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 19 maj 2015

Udda dag!

Hej min vän!
Jag har massor att berätta men jag vet inte hur. Jag vill ju att bloggen ska vara personlig men inte privat. 
Vissa bitar måste få stanna utanför suber världen.
Känslor och tankar som berör andra i min omgivning delar jag bara med mig sparsamt av.
Även om jag ibland önskar att jag var helt anonym och kunde skriva om vem som helst. För mig är att skriva att bearbeta funderingar och tankar.
Just nu funderar jag mycket på livet.
Jag älskar livet.
Känner att jag trivs här och nu. Inga åldersnojor eller tankar på saker jag borde gjort när jag var yngre.
Jag skriver det ofta och jag försöker verkligen att vara här och nu.
Min resa har varit lång och jag hoppas att den ska föra mig ännu längre.
Jag känner att mitt gamla jag har, nej absolut inte kommit tillbaka, utan suddats ut.
Jag känner mig starkare än på länge, känner att jag tänker på mig själv och prioriterar sunt.
Jag jobbar mera och trivs så bra. Tänker på jobb och ler. Planerar och funderar när jag går mina hundrundor.
Kommer på mig själv med att längta efter utmaningar med barnen vilket var längesedan.
Samtidigt är jag skör och faller lätt.
Behöver fortfarande och kanske alltid mycket sömn och återhämtning.
Och just de bitarna prioriterar jag framför allt annat.

Idag är det första semifinalen inför stora mello. Jag har ännu inte bestämt om jag ska se den men vill gärna bjuda på en underbar bild från lillebrors skolmello för massor av år sedan.
Han sjöng Man boy inför hela skolan och jag var så stolt.
9 år och redan vackrast.

Lillebror goes Eric Saade
2010

I min inläggsrubrik står det udda dag och det stämmer på alla plan.
Udda väder för att vara 19 maj, udda datum och udda tisdag vilket innebär att detär dags för ännu en fotoutmaning.
En utmaning som kanske kan ge ringar på vattnet.
Jag har länge tänkt fixa till min lilla dator hörna. Mysa till den lite så att jag väljer att sitta där i stället för att dra med mig dator och kamera grejs överallt.
I det rummet finns våra bokhyllor och vad gömmer sig där?
Veckans tema är "I min bokhylla"

Hoppas du hänger med. Inget svårt alls du bara fotar en bild och publicerar den på bloggen på söndag.
För att vi lättare ska kunna hitta till dig, klicka på grodan hos Maria.

Tjingeling!

Ps jag kan fortfarande inte kommentera.




4 kommentarer:

  1. Trevligt tema. Kul att du mår bättre på jobb. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Håller med, ibland skulle jag vilja skriva av mig rejält på bloggen, men det kan så lätt misstolkas av "fel" personer - så jag låter bli.Har till och med tänkt att jag ska ha en extra blogg med lösenord så att jag själv väljer vem som läser.

    Fast det blir aldrig av, jag skriver så mycket jag "vågar" och hoppas jag inte stöter mig för mycket med någon.

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Härligt tema, mycket bra val! Vi ses på söndag!
    PS. Köp en snygg anteckningsbok och skriv av dig i!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst vore det fint med en sådan blogg! Jag har dock sett vad som kan hända när man inte har de spärrarna och vänder vänner och familj ut och in för andra människor. Det är inte hälsosamt på något vis och därför är det så himla viktigt att man håller vattentäta skott mellan privat och personligt.

    Vad skönt att du mår bättre! Att vara skör... Inte lätt att hantera, men betydligt lättare att hantera när man vet att det finns där och varför det finns där. Kram på dig!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina