Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 13 november 2014

Mörka kvällar, Berlinmurens fall och en stunds jobb.

Hej min vän!
Torsdag och höstigt kallt utanför mitt fönster. Nästan alla blad är borta och trädgården börjar gå i ide.
Jag har några krukor med ljung men sommarens färgprakt är ett minne blott.
Jag längtar till vi ska sätta upp ljusslingor och göra lite juligt.




Kvällarna är mörka och mer och mer fastnar vi framför tv:n i stället för att vara i trädgården eller ta långa promenader.
Mörkret inbjuder till mys i soffan. Men jag är inte riktigt nöjd med tv utbudet. Såpor och tävlingsprogram varje dag. Nej tack!
Vi har i stället sköt runt lite på Webben.
Två kvällar i denna veckan har vi tittat på dokumentären om Berlinmurens fall. Så bra. Vi gillar historia och trots att man visste en del så var det verkligen både spännande och gripande.
Klicka på länken eller gå in via SVT om du vill se.

Två förmiddagar i denna vecka har jag varit på jobb. Jag tror inte att du förstår riktigt hur härligt det är att komma dit. Egentligen är det ju det som är vardag och ibland har känslan funnits att så skönt det hade varit att få somna om eller bara skrota runt i jogging hela dagen.
Men när kroppen säger nej är det inge kul.
Jag varit i verksamheten med barnen en stund, träffat kollegor och så mycket det gav. Att få lägga in sina saker i skåpet, att dra på inne skorna och ..........
Nästa vecka ska jag dit igen.

Nu ska jag gotta ner mig i receptens värld och planera för helgens mys.
Förra helgen hade vi gäster och bjöd bla på en lite udda efterrätt.
Den måste få ett eget inlägg, jag återkommer med det.
Krameli kram 
Kristina

Ps jag tycker verkligen att du ska ge dokumentären om Berlinmuren en chans om du inte redan sett den. Så bra.


1 kommentar:

  1. Ja, nu är det bara mörkt och trist ute och det lockar inte alls till att vara ute. Tur vi har hund så vi kommer ut ändå. Men det blir med reflexväst och pannlampa på.
    Tur är också att vi har köksrenoveringen att sätta tänderna i, annars hade jag nog deppat ihop totalt.
    Kram Helén

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina