Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 18 september 2014

Med solen som sällskap

 tog jag en lång cykeltur i förmiddags.
Jag var inom en sväng på jobb och tankade gos och vuxen prat. 
Funderar mycket över framtiden och vad den har med sig. Jag är redo att börja fundera. Tror mig få fin hjälp från arbetsgivare och sjukvård
 Kroppen min och jag kommer bättre överens och jag har blivit duktigare på att lyssna till signaler som betyder Vila och återhämtning, eller detta kanske inte är så bra just nu.
Hur gör du för att få en fin balans mellan vilja och orka?

Hej min vän!
Jag tänker verkligen så när jag skriver. Du är liksom med mig. Hoppas du har det bra och att du också njuter av solen och sensommar mys.
Det var si och så med nätet i Dalsland och jag kunde varken länka Söndagens fotoutmaning eller kommentera hos er. Mina bilder fotades i hast med paddans hjälp och nu känns det lite avigt att kommentera.
Jag var inne hos er allihop och tittade i alla fall. fortfarande är det lika kul att se era funderingar kring temat.

I kväll ska maken,jag, min syster och svåger ut på galej.
Funderar på om jag ska köra höst kläder eller låta sol och sommar sällskapa med mig även i kväll.
Jag har inte köpt så värst mycket höstigt ännu men gillar de murriga färgerna som våra butiker erbjuder.
Jag har gjort en liten rensning i garderoberna och inser att ja den behöver verkligen uppdateras.
Vid varje årstids skifte tänker jag 
Vad hade jag förra året? Här finns ju inget kul alls.
Känns det igen?

Nu väntar fika med mina grabbar.
Stor kram Kristina

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt alltid, fast jag försöker ha ett lugnare tempo med mina händer. jag har slutat göra vissa saker för att jag ska ha en dräglig smärta istället för den outhärdliga smärtan. Men vintern kommer ju att komma och då vet jag att det är sämre. Får alltid ta en dag i sänder. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint! Jag önskade att min vilja och min ork var mera samspelta. Oftast vill viljan mer och orken får backa tills det tar stopp, och jag kraschar i mina tankar och tårar. Det är ledsamt att läsa att/när du inte mår bra, jag önskar dig en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina