Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 12 juli 2014

Semester känslor

Hej min vän!
Sitter vid köksbordet och drömmer mig bort. Kaffet rinner genom filtret och det doftar gott. Trots att det är lördag och vår gemensamma semester egentligen inte startat ännu känner jag semesterpirret i magen.
Nästa vecka är det Åhus beachhandboll som drar och sen, sen är det dags för semestermys i vårt paradis.
Jag längtar så efter lugnet. Jag längtar efter skogspromenader och bad från bryggan.
Solstolen och pocket boken.
Härliga middagar med nära och kära.
Underbar utsikt över sjön.
Kantareller, blåbär och hjortron.
Ja jag längtar till vårt stora härliga hus som liksom tar oss i famn när vi kommer.


Det känns som om regnet är på väg. Det drar i hop sig och mörka moln drar fram över himmeln.
Vi kurar under segelduken och vägrar gå in. Jag är så nöjd med min trädgård. Många timmars slit under vår och försommar ger nu resultat och det blommar lite varstans.
Nya ideér börjar ta form och med lite övertalning så har vi nog en ny rabatt/uteplats innan sommaren är slut.
Jag strävar efter att blanda växter som kommer igen lite varstans i trädgården.  Det är fint när hela trädgården har en rödtråd.
Barnen suckar och pratar fotbollsvänliga växter men ........
I kväll blir det paj på långkoks högrev med chili sting.
Spännande.
Dessutom fotboll och lite gott vin i glasen.
Nu, kaffe och Årechoklad.

Kram Kristina




2 kommentarer:

  1. Nyfiken på pajen....
    Ha en härlig sommar. Kram
    till er alla

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas ni har en underbar semester!
    Kram Helén

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina