Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 17 februari 2014

♥ Vänskap ♥

Hej min vän!
Hjälp vilket gnälligt inlägg det blev igår kväll.
Det var inte tanken, men visst är det så att man ibland mår bättre när man skakat av sig tråkigheter, antingen i skrift eller i samtal med nära och kära.
Jag är en glad person, jag är inte långsint och jag försöker se det positiva i allt.


För precis en månad sedan tillbringade jag helgen med ett gäng goa tjejer.
Vi stötte och blötte det mesta. Vi skrattade så tårarna rann, delade hemligheter och pratade allvar.
Vi delade med oss av så många kloka tankar att de lätt skulle platsa i en bok.
Jag har läst någonstans att alla människor du möter ska du se som en läromästare - du kan lära dig något av alla bara du ser det på rätt sätt.
Vi åt och drack gott.
vi promenerade, vi eldade, vi spelade spel.
Denna helg har etsat sig fast i mitt minne på flera sätt.

Just när vi satt och njöt av de godaste bullar jag någonsin ätit, 
när vi satt där och fikade,
då sa en av tjejerna.
" Nu gjorde du det igen, hon pekade på mig och log, vad svarade jag och min knasiga rynka i pannan dök upp.
Du vände något jobbigt till något bra. 
Du är grym på att hitta det positiva i allt.
Jag bestämde mig för att se det som en guld medalj.
Jag är mer glad över vad hon sa än hon någonsin kan förstå.

Vänskap, visst är det ett vackert ord.
Var rädd om dina vänner, de växer inte på träd.
Stor kram till er mina fina vänner ni är guld värda.

Nu ska jag hämta storebror från handbollen.
Kvalitetstid delyx 
bara han och jag.


Tjingeling!!!

5 kommentarer:

  1. Håller med! Du är en fena på att hitta det positiva :) Därmed inte sagt att man inte får gnälla ibland för det får man.
    Kram till dig min vän!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin kommentar - så roligt att få! Jag skrev också ett inlägg om vänner ikväll, finns inte mycket som slår en helg med fina människor! Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig, sund bekräftelse från en vän!
    Sug åt dig av den!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Underbara Kristina! Så fint du skriver. Precis så tror jag vi alla kände efter helgen i Mossby. Det gör vi om! Tack för att du finns! Kram!

    SvaraRadera
  5. Så fint du beskriver vänskap och vilka fina vänner du har.
    kram Helena

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina