Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 18 februari 2014

Boktips!!

Minns ni barnprogrammet från sjuttiotalet med boktips. 
Det satt en man med stort skägg i en regnbågsfärgad soffa och hade det gott.

Idag blir det boktips här hos mig. 
Jag har ju alltid mer än en  bok på gång och nu har jag under mina hundrundor lyssnat på
Tango för vilsna själar.
Tack google för lånet.
En enkel, klok och mysig bok om kärleks relationer och hur svårt det faktiskt kan vara att få ihop vardagen.
En bok som fick mig att tänka på hur fantastiskt bra jag har det.
Hur svårt det kan vara att finna den rätta,
och hur viktigt det är att vi är ärliga och uppriktiga emot varandra.
Halleluja!!!

Visst minns ni Lucy Dillon, hon som skrev om Herrelösa hundar och ensamma.....
nej detta måste jag nog googla, minnet verkar kort.
Tänk vilken tur att vi har internet, jag älskar google.
Det händer ofta när vi sitter vid matbordet att vi börjar prata om något eller någon som behöver googlas.
Coolt, man lär sig hela tiden något nytt, eller som  nu friskar upp minnet lite.

När kusin M var liten sa hon " det kan du väl gurgla Moster"

Tack google för lånet.


Visst känner du väl igen bokomslaget på hennes första bok.
Lucy har skrivit tre böcker förutom den sista som jag berättade om först.
Enkla feelgood böcker som ger glädje och avkoppling för stunden för att sedan glömmas bort.
Men absolut helt klart läsvärda.

Ensamma ♥ och hemlösa hundar
Hundar, hus och ♥ längtan
Och så levde de lyckliga.

Ha en mysig kväll min vän!



PS en jätte kram till dig Frida, hoppas din fot är bättre.

6 kommentarer:

  1. Det tipset tackar vi för ;) Kom ihåg att jag tyckete om "hundboken" väldigt mycket!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset och för den trevliga lunchen! Sådana luncher borde vi ha oftare :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag har läst den första och ser fram emot att läsa de andra, verkligen feel good :)
    Så klart jag kommer i håg Boktipset.

    SvaraRadera
  4. Älskar boktips. Jag har läst en av hennes böcker och den var riktigt bra. Kram.

    SvaraRadera
  5. Det låter som härlig boktips, skriver genast upp dom på min bok lista. Det är fint när dom finns pp ljudbok så man kan lyssna i bilen eller på promenaden. Vad tror du får vi ihop att träffas en kväll? kanske en enkel middag på stan en kväll?
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  6. Men tack rara du för boktips. Jag behöver feel good och jag älskar att förlora mig i bokens värld!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina