Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 10 februari 2014

Sparar du.......


Hej vännen!
Så sitter jag här igen, klickar på tangenterna och funderar över lämplig text. Bredvid mig har jag bästa tekoppen och inuti min kropp svävar drömmen om en bok, min bok.
Jag känner mig mogen att ta ett nytt tag, att prova igen.
Fast denna gång är jag noggrann, sparar och sparar igen, både här och där.




Jag har inte berättat tidigare för jag har varit helt knäckt. Du vet ju att jag vill skriva, att jag knåpat på en text. Att jag fått till flera bra sidor.
Men,
det hände något med datorn, någon som inte hade riktig koll trodde sig kunna hjälpa.
Tyvärr blev det mer stjälp än hjälp.
Allt blev svart, dött och kraschat. 
Jag min knas hade slarvat och inte sparat på annat håll.
Elva sidor roman borta, alla mina bilder från maj och framåt borta.
Jag har gråtit floder
men, 
nu är jag klar.
Många av mina bilder finns ju här på bloggen, de andra får nöjas sig med att finnas på näthinnan.
Flera av modellerna finns kvar, lite äldre men vad gör väl det.
Bilder och texter är bara världsliga ting, men det är inte alls fel att spara på flera ställen.
Gör det nu om du inte gjort det tidigare.

I alla fall nu sitter jag här  och gör om, gör ännu bättre.
Jag myser och kryper in i fantasins värld. Funderar över vad som är mysigast. 
Att skriva eller att vara klar.
I dag tittade solen fram och det kändes verkligen som om vi är på väg på rätt håll.
Snart min vän, snart dricker vi vårt morgon kaffe ute på trappan, kastar bort trött vinterljung och planterar vårblommor i krukorna.

Krameli kram
Kristina

3 kommentarer:

  1. vad spännande med en bok, få slå sig ned och låta orden komma. Låter härligt. I går kändes det verkligen som om våren var på ingång och jag längtar efter att få fylla krukorna med vårblommor. Men än är det ett tag tills vi är där. Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att du har tappat så mycket material. Fast väldigt spännande att du skriver en bok. Så stort! Här har det bara varit soffläge med feber. Också väldigt trist. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vad spännande. Skriver du på en bok?!
    Det är också något av en dröm för mig, men än så länge bara en dröm.
    Ha en fin och mysig dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina