Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 6 februari 2014

Så stolt

Hej vännen!
 Förra helgen var maken och jag på SPA i Mossby, en liten by strax utanför Abbekås nära Ystad.
Hotellet vi bodde på heter MossbyLund och hjälp vad mysigt det var. Stora delar av hotellet är nybyggt och inredningen var så fin, så på pricken överallt.

Anledningen till att det blev just MossbyLund var ju att jag vann en fototävling i samband med deras nybygge.
Det minns ni väl, jag var ju tokglad.
Det var med spänning som jag besökte toaletterna i SPA avdelningen.

  
Titta så fint det blev. 
Vårt utedass finns nu både i  Dalsland och i Mossby.

Närbild :)
 Bilden ovan visar utsidan och på toaletten bredvid finns en bild från insidan




Närbild :)


                                      P överraskade mig med en förbeställd helkroppsmassage.
Tjejen som masserade var grymt duktig.
Efter det åt vi en god laxsmörgås och drack vitt vin. 
Alla rum var döpta efter platser runt Österlen. Vårt rum som heter Marsvinsholm var jättefint. Utsikt mot havet, stora härliga sängar,inredningsdetaljer och designade möbler. Ovanför sängen var det en vacker fototapet föreställande vägen mot Marsvinsholm.
Fototapeter är ett genomgående tema på hela hotellet.
När vi myst en stund på rummet och packat upp begav vi oss till SPA avdelningen där vi stannade i flera timmar. Vi simmade, bastade, badade i utespat, bastade igen, kopplade av i sköna stolar med ett glas bubbel och badade igen.
Kvällen tillbringade vi i hotellets restaurang där vi åt bla, pilgrimsmusslor och oxkind.
 Trötta efter god mat och massor av avkoppling somnade vi gott i våra sängar. 
Söndagsmorgonen bjöd på en härlig frukostbuffé och en lång promenad längs havet.



Här hittar du många fina bilder från hotellet dit jag varmt rekommenderar dig att åka.

Fem ♥ av fem möjliga.
Jag kommer att åka dit igen.

Nu en kopp kaffe med maken sedan blir det soffmys och högläsning med lillebror. Boken jag skrev om är snart slut. Även den en full poängare.

Ha en fin kväll. 

Kram  
Kristina

9 kommentarer:

  1. Så fina dina bilder blev på väggen. Du ska vara stolt. Låter som ett härligt ställe. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning Kristina, Marsvinsholm mitt favoritrum jag bara älskar den fototapeten. På lördags ska jag faktiskt vara gäst på min arbetsplats, se det lilla hotellet utifrån hur våra gäster se det. Kram och trevlig helg till dig vännen.

    ps.får jag länka detta inlägget på vår FB sida ?

    SvaraRadera
  3. Mossby är bäst!

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt! Träffade du Åse också? Jag älskar Österlen och nästa gång vi far dit skulle jag gärna bo där. Mina vita ljusstakar är från förra året men märket är blommingville. Tack för tipset om blockljusen, riktigt bra tips. Tydligen ska man vara där på måndagar för att fynda.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Så fräckt det såg ut med tapeterna.
    Det låter hur härligt som helst. Jag förstår att du ska dit igen.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  6. Men åh, så läckert det blev!! <3

    SvaraRadera
  7. Så fint! Ert utedass gör ju sig hur bra som helst i Mossby också. Låter som ett toppenställe att åka till.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så roligt!! Kul känsla att se ett dass fast det är en toa och du gör rätt i att känna dig stolt! Kram Sara

    SvaraRadera
  9. Men vad kul att få med sina bilder! Fina toaletter ;) kram Suss

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina