Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 3 december 2013

"Vänner emellan"

Tisdag i udda vecka.
Årets näst sista fotoutmaning.
På den lilla vita bänken utanför mitt köksfönster stod denna kruka hela sommaren.
Det är första året som jag har plättar i luften utomhus. Jag fick ett fint sommararrangemang  av min vän Annika och som vi har trivts ihop.
För någon vecka tog jag in den så nu får vi se hur det går.
Jag packade in en hyasint i lite mossa och la dit den för att få till lite julfeeling.



Det är något visst med krukor som stått ute. De berättar liksom sin egen historia.
Jag vill ha ett väderbitet bord i bersån. Ett som inbjuder till fika och långa pratstunder men som samtidigt är vackert att titta på. Jag vet precis hur det ska se ut, jag kan inte snickra ihop det själv men maken har lovat att nästa sommar......
Kanske jag ska köpa brädor nu och låta dem stå ute under vintern för att snabba på processen.
Inte kan man väl köpa väderbitna brädor, eller finns det kanske färg som ser väderbiten ut.
Jag vill att det ska ha samma fina grå färg som bordet i " Så mycket bättre "


 Nu lite lunch och sedan en vända till doktorn.
Vill du veta mer om vår utmaning klicka på den fina fliken som Maria hjälpt mig med.
Och ja, temat,

Utanför

Ha en fin tisdag, glöm inte att du är värdefull. 

9 kommentarer:

  1. Utanför... spännande.
    Om jag var du skulle jag köpa brädor nu och låste dem piskas av väder och vind. Även om det finns färg som ger patina så finns det inget som går upp mot "äkta patina".
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Så fin kruka. Gillar det råa. Hm Utanför det får kluras på det. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Och du är också värdefull min vän :) Jag skulle gjort som Helen föreslår. Köp brädorna nu och låt de få lite naturlig patina.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också när det syns att krukorna har varit med ett tag, lite charmigt sådär. Ha en fin vecka Karin

    SvaraRadera
  5. Skulle nog också köpa bräderna redan nu och låta dem stå ute. Fina krukorna blir när de fått hänga med ett tag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ja en helt underbar kruka. Har några små lerkrukor här, men de är alldeles för nya och perfekta. Jag vill att de ska se ut sådär. Får kanske ställa ut dem i en buske på innergården ett tag, haha.

    SvaraRadera
  7. Håller med dig, gillar också krukor som håller sin alldeles egna stil ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  8. Vänta med att köpa virke. De blir väderbitna tids nog i alla fall :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  9. Det är härligt med saker om stått ute och fått en väderbiten patina.
    Utanför, spännande tema. Ha en fin torsdag hoppas att stormen som ska dra in bestämmer sig för att bedarra. Kram Kram Åse

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina