Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 14 oktober 2013

När det inte vill sig.....

När tiden inte räcker till, 
när jag känner mig pressad av måsten,
när jag så gärna vill men inte får till det.....

Då faller jag,
tröttheten kommer över mig 
 jag blir ledsen och känner mig misslyckad.
Jag får ont i käkarna och spänner mina axlar.

Jag önskar 

Att jag var mer jordnära.
Att jag kunde släppa tankar på oviktiga saker och personer, leva ännu mera här och nu.

Att jag inte ställde så höga krav på mig själv.
Jag vet att jag är bra nog, jag gillar mig själv så varför....

Att jag levde mer som jag lär.
Att jag klev upp på morgonen och tog det lugnt med en kopp te i stället för att duscha toklänge.

Att jag motionerade mera regelbundet.
Det räcker inte gå långrundor med hundis. Det behövs regelbunden pulsträning också.



Snart bär det av till naturen ( vårt paradis) där luften är som bäst, Där jag känner mig jordnära, där inga krav eller måsten finns, där bara de särskilt inbjudna är med och  motion och pulsträning kommer av sig själv.


Glöm nu inte att kommentera och klicka dig vidare till Malin och Sara som har en lång härlig lista på bloggare som vill slå ett slag för bröstcancerfonden.
En krona per kommentar skänker vi :)


Ha en fin måndagskväll.
Stor kram Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina