Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 18 november 2012

Fina barndoms vänner, kusin mys och laganda.


Hej fina du!
Efter en helt underbar helg sitter jag är vid mitt skrivbord och summerar lite.
I fredags var jag på favoritrestaurangen ITALIA med fina vänner. Vi åt gott, pratade om gammalt och nytt, drack vin och skrattade tillsammans till sent på kvällen.
Jag är så glad att vi har varandra och trots att vi ses sällan finns de runt hörnet om jag behöver dem.
Nu har vi bestämt att det ska bli en SPA helg i januari och det ser jag fram emot. 
Tiden känns alltid knapp när vi ses.

I går bjöd storebror på middag. Det blev fetaost och basilika fyllda biffar med  ugnsstekta rotgrönsaker.
Så gott!
Det ingår i hemkunskapen att bjuda på middag och då passar det ju bra att testa på familjen.
Kusin mini som numera är storasyster och inte så mini längre sov över hos oss. Vi hade mysigt, byggde tågbana i hela köket, ritade och gosade i soffan. Det är så härligt att få rå om syskonbarnen när inte föräldrarna är med.


I dag har vi varit på handboll, såklart.........
Storebror hade borta match mot Ankaret. Tyvärr slutade matchen med förlust men ack vad spännande det var. Jag är så glad att mina pojkar har fastnat för en lagidrott. Det är med glädje som vi kör land och rike runt för att heja på vårt H43.
Killarna är som en stor familj. Alla har lika stor del i laget, de peppar varandra och vi föräldrar trivs bra tillsammans.
Vi kramas, hejar, skriker och applåderar tillsammans,  dricker kaffe i pausen och hjälper varandra med körning och annat om det behövs.
Vi gläds åt killarnas individuella framgångar och stöttar dem när det är tungt.
Jag känner mig lyckligt lottad som får tillbringa viktig föräldratid med så fina människor.

Kramar i massor 
Kristina


6 kommentarer:

  1. Låter som en bra summering av en fin helg!
    önskar dig en bra start på en ny vecka!
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken fin helg , ha en fin måndag !

    SvaraRadera
  3. Jag är säker på att du är en stor del av att ni har det så mysigt inom handbollen, kram therese (Annas T)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig helg och så mysigt att ha SPA att se fram emot! Men glöm bara inte att planera in en tur till huvudstaden också med en annan vän;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så fint du har haft det! Önskar dig en underbar fortsättning på nya veckan!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Låter superfint! De där biffarna lät ju bara sååå gott!

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina