Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 7 oktober 2012

Så god!


Hej vänner!
Söndag kväll och faktiskt, jag mår bättre :)
Sömn, sömn, te med massor av honung och till det några filmer i soffan, gör susen på en sån som mig som annars har svårt att vara stilla.


Receptet finns längst ner på sidan.


Brownie kladdkakan från i fredags myset med Monica blev bara bäst.
Den var sååååå god.

I morgon väntar en ny vecka, fullspäckad som vanligt men det känns ändå bra. Jag trivs jätte bra med mina arbetskamrater, är nöjd med mitt arbete och framför allt mår jag så mycket bättre med mina mediciner.
Visst funderar jag precis som du över om jag skulle göra något annat, men vad?
När jag på morgonen kliver innanför dörren på min förskola möts jag av glada till rop och varma kramar - finns det någon annan arbetsplats som kan mäta sig med det.

Nu vänner väntar solsidan. Som vi har längtat.


Ha en go söndagskväll.
Kram Kristina


Brownie kladdkaka


Cheesecake smet
300 gr philadelphia ost
1 tsk vaniljsocker
3/4 dl strösocker

Rör samman cheesecake smeten och ställ åt sidan

Brownie smet
2 ägg
100 gr smör
2 dl socker
3 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 dl grovhackad cashewnötter

Fudge smet
40 gr smör
1 msk mjölk 
1 1/2 dl florsocker 
2 msk kakao
cathewnötter till garnering

Vispa ägg och socker pösigt. Värm smöret och rör ner kakaon där. Var noga så att det inte blir klumpar.
Rör ner smör blandningen i äggsmeten. Vänd ner mjöl, bakpulver och nötter.

Häll hälften av smeten i formen, bred på ostsmeten och häll på resten av  brownie smeten.
Grädda i 180 gr i nedre delen av ugnen i ca 30 min. 
Låt kallna!

Blanda ingred till fudgesmeten i en kastrull. Låt koka upp och sjuda i någon minut. Vispa hela tiden och dra bort kastrullen från värmen om det stormkokar. Akta så det inte bränns vid.
Bre ut fudgesmeten på den kalla kakan. 

Servera kakan kylskåpskall med grädde 

Till lycke!


3 kommentarer:

  1. Åhh, hjälp vad gott det där såg ut! Hamnar i att göra mappen!

    Ha en fin start på nya veckan!

    SvaraRadera
  2. Å, jobbar du på förskolan?! Förskolefröknar är bland det finaste jag vet, jag är så tacksam för vad "våra" fröknar har gett barnen i vår familj. Att som förälder tänka på att det finns människor som vill finnas till för andra, och som därför utbildar sig för att ge barnen det bästa och finaste de kan - tid, engagemang, kunskap, vänlighet, närhet, värdighet, ett gott exempel att följa - gör mig gråtfärdig. Av tacksamhet! (Sorry, det blev en lovsång men jag menar varje ord!)

    Skönt att du mår bättre. Hoppas de dåliga dagarna ligger bakom nu. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för den härliga pratstunden och för det bästa kakreceptet ever!
    Denna får bokklubben smaka på nästa träff!
    Vi hörs snart.
    Kram, kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina