Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 10 september 2012

Att skoja till det lite på en måndag




 Hej vännen!
Måndag kväll och en ny vecka har dragit igång. Vardagskvällar  innebär träningar, läxläsning och taxi verksamhet. Vi har kommit på att det inte är helt fel att ha träningen inne i stan. Det blir härliga stunder i bilen med pojkarna. I kväll var träningarna ganska så synkade så jag stannade hemma och lämnade över till maken. När barnen kom hem hade jag fixat mannagryns gröt och dukat fin fint till dem.
Ska du ha gäster, kommer Maria eller, var lillebrors kommentar när han kom innanför dörren. Nej fin porslinet och de tända ljusen är till er. Mysigt att få skoja till det i bland.

I dag har jag haft fullt upp. Först ett långt besök hos farbror doktorn och sedan en eftermiddag med besök av skolinspektionen. Hjälp vad många frågor de hade till oss. Men kul var det och efteråt kände jag en sådan glädje över mitt yrke, min kunskap och  allt vad det ger till våra yngsta medborgare - vår framtid vilar i deras händer och ja, jag känner mig trygg.
Besöket hos farbror doktorn får jag nog smälta lite innan jag delar med mig av mina tankar med dig.

I morgon är det tisdag och dags för veckans fotoutmanings tema och hos oss väntar familjeråd och tisdagsläsning. Jag vet att jag inte uppdaterat er men, mer om det i morgon. Nu ska jag se på film.
Liza Marklunds " En plats i solen "
 ner bäddad i sängen med en kopp te på nattduksbordet och min käraste bredvid mig.

Se you!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad fint!! :) Mysigt och busigt, jag hoppas att det uppskattades!

    SvaraRadera
  2. Det är det här som uppskattas, att överraska den grå vardagen med festporslin o tända ljus.

    Tankarna snurrar när jag begrundar ditt inlägg... o skickar den varmaste kramen till dig vännen

    SvaraRadera
  3. Härligt när familjen ser att man har gjort sig till. Jag pratade medVictor idag och han har det så bra men Gud vad jag saknar honom.
    Hoppas allt är ok med dig och att du inte fick något dåligt besked av doktorn.

    Kram kram kusin vitamin

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med film i sängen! Jag ligger i soffan med en tekopp och ett tänt ljus :) Jag tycker också om att duka fint till vardags :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina