Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 26 april 2012

En torsdagskväll i korsvirkeshuset.

Hej finaste!
Hjälp klockan är på tok förmycket och familjen strosar runt som om vi hade semester eller nåt.......
Jag har bakat kladdisar som storebror ska ha med på prao avslutningen i morgon och nu står en plåt knäckebröd i ugnen. Vi eldar i gamla spisen i köket dricker kaffe, pular vid datorn och strö tittar på ice age 3 på tv:n, sa jag att barnen är uppe, fikar och myser i samma soffa. Tvättmaskinen kämpar i badrummet, det kluckar lite dovt från diskmaskinen som även den hjälper oss med vardagssysslorna.
Jag skriver handlelista inför helgen, planerar för nästa vecka, diskuterar jobbtankar med maken, kollar bloggar och myser.
Detta är vardagen när den är som bäst. Ena kvällen somnar jag kl halv nio med lillebror och den andra kan jag nattramla hur länge som helst.

Vad är då kontentan av detta inlägg.
Jo, jag förespråkar fasta rutiner och lever efter ganska konsekvent tänkande. Jag tycker att det är viktigt att lägga sig i rimlig tid och få den sömn du behöver för att må bra.
Jag har haft föräldrasamtal på jobb i dag och då pratade vi mycket kring rutiners vara eller icke vara.
Efter en kväll som denna kan man ju undra, eller inte.
Det är så viktigt att ibland frångå sina principer, att göra vardagen till en fest. I skivandets stund är filmen slut, lugnet håller på att lägga sig och en sjungande lillebror är på väg upp för trappan.

I morgon är det fredag och vi har en lång orörd helg framför oss.
Lovley!

5 kommentarer:

  1. Här bakades det också kladdkaka ikväll, av dottern dock, hon är suverän på att baka såna och hon gjorde det till sin lillebror som ska ha fikabröd med sig till skolan imorgon, det värmer ett armt modershjärta när dom är så g
    gulliga mot varandra (ibland)

    Kram på dig, jag ska samla ihop bloggrubrikerna och ta dom lite vartefter, dom är ju som sagt var till för när bloggtorka uppstår :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar rutiner, oj som dessa är bra att förhålla sig till. Men såklart, ibland måste man vara lite wild and crasy och gör asvteg :-)

    Vardagslunken är jag dock inte kompis med alls. Din vardag lät harmonisk men jag kämpar ständigt mot klockan. Måste fundera över detta. Vill också känna harmoni :-)

    Eldar i spisen betyder det att du har en fin vedspis. Att ha en sådsn är en dröm för mig. Vill jag också ha.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Rutiner, ja tack. För sonen har det varit räddningen under hans uppväxt. Utan rutiner blev det för jobbigt både för honom och för oss... Därmed inte sagt att man aldrig kan gå ifrån sina rutiner. Ibland är det nödvändigt för att rubba sina cirklar lite. Kram.

    SvaraRadera
  4. Håller med om att rutiner är bra men det är klart att de ska brytas ibland. Låter som att ni hade en riktigt mysig kväll.
    Stort grattis till biljetterna! Carmen var väl värd att se.
    Trevlig helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej Fina!
    Visst är rutiner bra, nödvändiga och efterfrågade. Det fick vi ju lära oss under utbildningen, men precis som ovanstående kommentatorer
    tycker jag att visst kan man väl bryta rutinerna om det är för något gott. Mys och samkväm med familjen har väl aldrig skadat någon..
    Ha det så bra och var rädd om dig för du är värdefull<3
    kram
    ps "någon liten" vill gärna kramas någon dag, hälsar hon:)

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina