Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 19 juli 2011

Jag hörde på radion.....

Godmorgon!

Solen skiner, det verkar som om denna tisdag vill visa sig från sin bästa sida. Det blev frukost och tidning på trappen i morse. Det är semester känsla de :)
Nu väntar en helt orörd dag på mig och lillebror.

Men först tänkte jag ......
Emellanåt poppar det upp tankar om livet efter detta. 
Vad tror du? Den frågan ställer lillebror till som tätt.  Kan så klart bero på att han är nio och funderar  kring döden och vad som komma skall. Men även på andra håll dyker frågan upp. Just nu lyssnar jag på en ljudbok om islam och "paradiset" efter detta nämns hela tiden, syster döttrarna diskuterar ålder och hur länge man lever och på jobb dyker frågan om ålder och livslängd upp titt som tätt.

För ett par kvällar sedan satt jag vid köksbordet och sydde gardiner, allt medan radion skrålade fotboll i bakgrunden. Men efter ett tag byttes sporten ut emot karlavagnen och kvällens rubrik var just "livet efter detta"
Jag stannade upp mitt i en söm och satt länge som trollbunden och bara lyssnade, till både kloka och mindre kloka tankar och värderingar. 

Många är vi som vill att det ska finnas något mera efter detta, Inte kan det väl bara ta slut 
men hur och var?


För ett tag sedan hade AMF pension en reklam på tv om att man kunde posta ett meddelande som kom fram om tjugo år - minns ni?
Feg som jag är vågar jag inte det. Det jag skriver måste vara noga igenom tänkt och dessutom måste det i så fall garanterat hålla även om tjugo år. Inte vet vi väl vad vi tycker och tänker då? Visst kan jag skriva att jag älskar mina pojkar och önskar dem allt gott men.....


Nej jag vill mycket hellre skicka ett brev till någon som står mig nära men som inte finns hos mig längre. Tänk om man kunde skicka bara ett brev, eller få bara ett ynka telefon  samtal med någon man saknar. Jag skulle kunna ge massor för det.


So long!

3 kommentarer:

  1. Nyttigt att tänka till ibland - livet springer på och man stannar sällan upp!

    Ha det fint!


    Maliin

    SvaraRadera
  2. Hej fining!
    Jag hade oxå velat skicka en hälsning till någon som inte finns här längre <3
    Ha en härlig semester
    kramar i massor
    Anna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har du läst Döden är livsviktig? En bok som handlar om döden, jag är med i en bokcirkel och vi läste den. Tänkvärd bok!
    Ha en fortsatt bra sommar!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina