Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 18 juli 2011

Döbakade cupcakes, underbart örtsalt och grill vin.

Hej hopp!

Måndag kväll och semester. Det är så skönt att vara ledig, jag läser, pysslar lite, fixar i trädgården och har det allmänt skönt.
I dag har min vän Maria varit på besök. Vi träffades vid elva.
Åt nybakade havrebullar och drack te. Vi har pratat och pratat hela dagen och på eftermiddags kvisten drack vi mera te och åt jordgubbs cupcake i trädgården.
Receptet kom ifrån Leilas men, helt nöjd är jag inte. Frostingen stelnade inte och kakan smakade lite dö bakad. Inte för att skryta men, jag brukar lyckas så det får bli ännu en omgång innan jag ger mig. Blir de bra delar jag så klart med mig av receptet. De ser så goda ut på bild :)

Något som däremot är så gott och väldigt enkelt att göra är Ernst örtsalt.
Jag gjorde det i fredags och nu har vi det till allt. Till marinaden, som krydda på tomat och ost smörgåsen, som det lilla extra på salladen och så klart som ett stilleben på köksbänken.


Du behöver
Två dl flingsalt
Tre kvistar repad färsk oregano
En kvist repad färsk rosmarin
Tre till fem repade kvistar färsk timjan
Två färska skalade hackade vitlöksklyftor.

Stöt alltsammans i en mortel så att salt, vitlök och örter blandas väl. Häll upp i en burk med tät slutande lock.

När jag ändå är i gång vill jag passa på att puffa för ett gott vin. Passar till grillat men är även gott att dricka som det är tillsammans med din käraste i solnedgången.


Nu väntar The good wife på tv4 plus och min gigantiska strykhög.
Ha en fortsatt mysig måndagskväll och ta väl hand om dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina